«خبرجنوب» نوشت: کشف یک تن موادمخدر در دو روز، انهدام باند سرقت به عنف، دستگیری پزشک قلابی کلاهبردار و... از مهمترین موضوعات مطرح شده در نشست خبری فرمانده انتظامی استان فارس است.

سردار احمدعلی گودرزی از کشف 221 میلیارد ریال کالای قاچاق طی یک ماهه گذشته در این استان خبرداد و گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی استان فارس طی یک ماهه گذشته فعالیت های گسترده ای را در زمینه برخورد با قاچاقچیان کالا در این استان انجام دادند.
وی گفت: در این مدت تعداد زیادی لاستیک خارجی از انباری در شیراز به ارزش 10 میلیارد ریال، 53 تن کالاهای سلامت محور از جمله لیمو به ارزش 36 میلیارد ریال، لوازم آرایشی قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال، لوازم خانگی به ارزش 40 میلیارد ریال،106 تن برنج قاچاق در شهرک صنعتی به ارزش 5 میلیارد ریال و100 تن مواد خوراکی شامل گردو، تخمه آفتابگردان کشف شده است.فرمانده انتظامی استان فارس در خصوص اقدامات این اداره در هشت ماهه اول امسال نیز گفت: در این مدت دوهزار و 563 خودرو توقیف، سه هزار و 366 نفر متهم دستگیر شده و پرونده های با ارزش بالای 500 میلیون تومان 55 پرونده بوده است.
سردار گودرزی بیان کرد: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت 165 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته 29درصد افزایش داشته است.
انهدام باند خودروهای خارجی قاچاق
وی در بخش دیگری از سخنان خود از انهدام باند خودروهای قاچاق در شیراز خبرداد و افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس فارس چهار دستگاه خودرو قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال را در شیراز کشف و یک نفر را دستگیر کردند.
وی ادامه داد: این فرد قصد سند نمره کردن خودروها را داشت که به دام افتاد.فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود از کشف یک تن موادمخدر طی 48 ساعت گذشته خبرداد و گفت: در این خصوص 12 نفر دستگیر و 12 خودرو توقیف شده است.گودرزي اظهار کرد: در یک ماه گذشته سه باند قاچاق موادمخدر منهدم ، 81 خودرو و 12 موتورسیکلت توقیف و 1138 نفر قاچاقچی، حمل کننده، خرده فروش و معتاد دستگیر شدند.
به گفته وی در این یک ماه نزدیک به هفت تن موادمخدر و 13 هزار قرص اعتیادآور کشف شده است.
دستگیری پزشک قلابی
وی از دستگیری یک پزشک قلابی کلاهبردار در شیراز خبرداد و گفت: این فرد کلاهبردار خود را دکتر معرفی کرده و تحت پوشش شرکت خدمات گستران، آناهیتا، ان آ کیو به بهانه ساخت و ساز آپارتمان بدون پیش پرداخت از مردم کلاهبرداری کرده بود.
گودرزی اظهار کرد: این فرد در اقدامی دیگر با مراجعه به فروشگاه هایی خود را مامور معرفی کرده و از مغازه داران نیز 50 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود.
وی گفت: این پزشک قلابی در عملیاتی پلیسی دستگیر و تاکنون 60 نفر مالباخته شناسایی شده اند.
فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه از دستگیری یک سارق منزل خبرداد و گفت: این فرد نیز به 50 منزل مسکونی در شیراز دستبرد زده بود که تاکنون 30 مالباخته دیگر شناسایی شده اند.
وی با اشاره به دستگیری دو سارق بالکن رو نیز گفت: این دو نفر به شیوه ای ماهرانه از طریق بالکن وارد منازل شده و به 45 منزل نیز دستبرد زده بودند.
فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: این سارقان اقدام به سرقت طلاجات از منازل می کردند.
انهدام باند زورگیری
گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود از انهدام یک باند سرقت به عنف نیز در شیراز خبرداد و گفت: اعضای این باند که هشت نفر بودند با خودروهای سواری به بهانه پرسیدن آدرس اقدام به زورگیری و سرقت به عنف می کردند.
به گفته وی اعضای این باند شش فقره سرقت به عنف انجام داده بودند.
فرمانده انتظامی استان فارس در خصوص اقدامات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیز گفت: در این مدت 31 اوباش بنام را دستگیر کردند البته از ابتدای سال 221 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شده اند.
وی گفت: طی 72 ساعت گذشته 111 نفر از مجرمان فراری در شیراز دستگیر شدند.
سرقت به شیوه جدید
فرمانده انتظامی استان فارس از سرقت مقابل دلار فروشی ها خبرداد و گفت: این سارق که همدستانی نیز داشته با پرسه زدن مقابل دلار فروشی ها با تهدید چاقو اقدام به سرقت از صرافان می کردند.
وی گفت: علاوه بر این اعضای این باند مقابل باغات مجالس عروسی رفته و طی تماس با پلیس 110 با ادعای دروغین اینکه عروسی مختلط است ماموران 110 را به آنجا کشانده و در یک موقعیت مناسب پس از حضور پلیس از فرصت استفاده کرده و دست به سرقت از مهمانان می زدند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =