واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس جمهور آمریکا مدعی شد ایران تهدید مشترک برای تل آویو و کشورهای عرب است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با روون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی گفت: حفظ دوستی آمریکا و اسرائیل برای ما یک اولویت است. با تهدیدی مشترک از سوی داعش و ایران که حامی مالی تروریسم و حامی خشونت در جهان است روبرو هستیم.
رئیس جمهور آمریکا افزود: هرگز به ایران اجازه نخواهیم داد به سلاح هسته ای دست یابد. ایران باید فورا حمایت تسلیحاتی از تروریستها و آموزش آنان را متوقف سازد.
رئیس جمهور آمریکا مدعی شد ایران تهدید مشترک برای تل آویو و کشورهای عرب است.

دونالد ترامپ گفت من افتخار می کنم که در کشور با عظمت اسرائیل هستم. اینجا وطن ملت یهود است. من بسیار تحت تاثیر عظمت و زیبایی این سرزمین مقدس قرار گرفته ام. رئیس جمهور ریولین و خانم ریولین ، از شما بسیار متشکرم . من از شما برای اینکه در خانه خود را به روی من و همسرم بازکردید و از ما در کشور فوق العاده تان استقبال کردید بسیار ممنونم. اسرائیلی کشوری فوق العاده است. کاری که شما انجام داده اید شاید هرگز قبلا انجام نشده بود. من در اولین سفر خارج از کشورم به این سرزمین باستانی آمده ام تا دوباره بر دوستی پایدار میان آمریکا و کشور اسرائیل تاکید کرده باشم. این دوستی همیشه پایدار خواهد بود. ما نه فقط دوستانی قدیمی هستیم بلکه متحد و شریک یکدیگر هم هستیم. ما همیشه در کنار یکدیگر هستیم. این لحظه از تاریخ ایجاب می کند که ما همکاریمان را تقویت کنیم زیرا اسرائیل و آمریکا با تهدیدات مشترکی از طرف داعش و دیگر گروه های تروریستی و کشورهایی مثل ایران روبرو هستند که حامی تروریسم است و از آن حمایت مالی می کند و خشونت های وحشتناکی را نه فقط در اینجا بلکه در سراسر جهان تحریک می کند. ما با همکاری یکدیگر می توانیم به بلا و آفت خشونت که جان بسیاری را گرفته است ، هم در اسرائیل و هم در سراسر جهان، پایان دهیم. مهمتر اینکه آمریکا و اسرائیل می توانند یکصدا اعلام کنند که هرگز و هیچ وقت نباید به ایران اجازه داده شود سلاح اتمی داشته باشد. ایران همچنین باید حمایت ، آموزش و تجهیز تروریستها و شبه نظامیان را باید متوقف کند و باید فورا این کار را انجام دهد. درباره این مسائل اجماعی قوی میان کشورهای جهان وجود دارد که از جمله آنها بسیاری از کشورهای مسلمان هستند. من از گفتگوهایم با رهبران جهان اسلام در عربستان سعودی از جمله ملک سلمان عمیقا خوشنود شدم و انرژی گرفتم. من با ملک سلمان گفتگویی طولانی داشتم.

ملک سلمان احساساتی قوی دارد. می توانم به شما بگویم که او دوست دارد میان اسرائیل و فلسطینیان صلح شود. بسیاری عزم خود را برای کمک به پایان دادن به تروریسم و گسترش بنیادگرایی اعلام کردند. بسیاری از کشورهای مسلمان قبلا گام هایی را برای عمل به این تعهد برداشته اند. در میان همسایگان عرب شما درک و نتیجه گیری فزاینده ای وجود دارد که آنها دغدغه ها و آرمان های مشترکی با شما دارند و تهدید ایران برای هر دو شما مشترک است. شکی نیست که ایران یک تهدید است. من از شما و نخست وزیر اسرائیل برای تعهد شما به منظور رسیدن به صلح میان اسرائیلی ها و فلسطینیان تشکر می کنم. من همچنین دوست دارم درباره روند صلح با عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفتگو کنم. کودکان اسرائیلی و فلسطینی مستحق این هستند که در امنیت بزرگ شوند و رویاهای خود را به دور از خشونتی که زندگیهای بسیاری را نابود کرده است ، دنبال کنند.

آمریکا و اسرائیل همچنین می توانند امنیت و شکوفایی بیشتری را برای ملت های خود را از طریق روابط قوی تر تجاری فراهم کنند. همین حالا کشورهای ما تجارت عظیمی با یکدیگر دارند. ما بنیادی قوی میان خود داریم که بر اساس آن می توانیم حتی روابط نزدیکتر تجاری ایجاد کنیم ، روابطی که به نفع هر دو کشور است. من دوست دارم کسری تجاری را اندکی کاهش دهم. آیا این کار مشکلی ندارد؟ من می دانم که رئیس جمهور اسرائیل می خواهد همین طور که هست باقی بماند. امروز ما فرصت های باورنکردنی زیادی فرا روی خود داریم و من امیدوارم که در این دیدار ما از تک تک این فرصتها استفاده کنیم. من بسیار افتخار می کنم که از طرف مردم آمریکا اینجا هستم. من می دانم که اسرائیل و آمریکا اهداف مشترکی دارند. من بسیار مطمئن هستم که ما می توانیم با یکدیگر به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنیم و با همدیگر به همه اهدافمان برسیم. رئیس جمهور ریولین ، من دوست دارم با شما همکاری کنم و دفعات بیشتری به این سرزمین مقدس بیایم و وقت بیشتری را با مردم فوق العاده اسرائیل بگذرانم.

رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد ترسیم آینده روشن برای منطقه غرب آسیا، مستلزم خروج ایران از سوریه و لبنان است.
روون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قدس اشغالی گفت: «آقای رئیس جمهور ترامپ و خانم ملانیا امیدوارم که از زمان (اقامت خود در اینجا) لذت برده باشید. از اینکه فرصتی پیش آمد که از افکار و چشم اندازهای شما مطلع شوم، قدردان هستم. به اعتقاد من، پیوند ناگسستنی بین ما، در کنار عزم شما، فرصت هایی عظیم به روی دولت اسرائیل و سراسر منطقه خواهد گشود.


آقای رئیس جمهور، خرسندیم از اینکه می بینیم آمریکا دوباره به منطقه آمده و آمریکا دوباره بازگشته است. شما، غلبه بر داعش را به عنوان یکی از مهم ترین مأموریت های خود عنوان کردید. این، مهم ترین هدف است. اسرائیل هر آنچه در توان دارد به کار خواهد بست تا به شما در این مأموریت کمک کند. در خصوص اقداماتی که شما در سوریه انجام دادید، اسرائیل قدردان رهبری آمریکا و دولت شما (ترامپ) است. خطوط قرمزی، مشابه آنچه در سوریه رخ داد، وجود دارد که هرگز نباید از آنها عبور کرد. هزینه ای وجود دارد که باید کسانی که ابتدایی ترین ارزش های انسانی را نقض می کنند، آن را بپردازند. در مواجهه با وقایع هولناکی که هنوز در آنسوی مرزهای ما رخ می دهد، باید اقدامات بیشتر را مد نظر قرار داد.


آقای رئیس جمهور، یهودیان پس از دو هزار سال دوری، به وطن تاریخی خود بازگشتند. ما معجزه ای را خلق کردیم: معجزه ای در عرصه فناوری، اقتصادی و معجزه انسانی. حتی در دشوارترین زمان ها نیز هرگز رؤیای خود را برای اینکه اینجا و در صلح کنار همسایگان خود زندگی کنیم، رها نکردیم. ما با همسایگان خود در اردن و همچنین در مصر، به توافق صلح رسیدیم؛ اما هنوز به مأموریت (هدف) خود برای زندگی صلح آمیز در کنار همسایگانِ فلسطینی خود و سایر جهان عرب نرسیده ایم. آقای رئیس جمهور، سرنوشت ما فلسطینیان و یهودیان این است که کنار یکدیگر در این سرزمین زندگی کنیم. ما باید بین خود همکاری و اعتماد ایجاد کنیم، اما در راستای نیل به این مقصود، به ایده ها و انرژی تازه ای نیاز داریم که به ما کمک کند، کنار یکدیگر به جلو حرکت کنیم.


ما می توانیم در اینجا، سرزمینی آباد، مرکز بین المللی برای گردشگری، سرزمین شرکت های نوپا و دره سیلیکون (قطب مراکز فناوری) در فاصله اردن تا مدیترانه داشته باشیم، اما باید اطمینان یابیم که با (فعالیت) ایران، داعش و حماس در مرزهایمان، با رویا به خواب نرویم و با کابوس از خواب برخیزیم. برای اینکه رؤیا پردازی کنیم باید اطمینان یابیم که ایران خارج شده است، از مرزهای ما بیرون رفته است، از سوریه خارج شده است، از لبنان بیرون رفته است.
من از شما و همچنین تمایل شما برای کمک به ما در مسیر حرکت به جلو، استقبال می کنم. آقای رئیس جمهور، ما می خواهیم به جلو حرکت کنیم و باید این کار را در کنار آمریکا انجام دهیم.

52311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
    1 0
    حاجي ترامب خودش و اطرافيامش ميدانند ايران دنبال بمب اتم نيست ياوه گويي ميكنند امروز ايران شده درآمد آمريكا من فكر ميكنم ايرانيها را هم بي بهره نميمانند چون زمان صدام شعار ميدايم كربلا كربلا ما داريم مي آييم و امروز رد شديم حضرت معصومه هم رسيديم .دلم به حال وهابيها ميسوزد از ناچاري دست به دامن مليكا شدند فقط براي بقاع