جهان اقتصاد نوشت: هرگاه که زلزله ای در کشور اتفاق می افتد، زنگ خطر به صدا در می اید و مسئولان را متوجه این قضیه می کند که اگر در تهران چنین اتفاقی رخ دهد، با شرایط موجود کاری از دستمان ساخته نیست.

به نظر می رسد که یکی از بهترین راه حل ها، جلوگیری از ساخت و سازهای بیهوده و به دور از اصول مهندسی در کلان شهر تهران است. قدمی دیگر که باید در موازات قدم اول برداشته شود، نوسازی بافت فرسوده است که نباید از آن غافل بود. انجام این دو مورد می تواند به ایمنی شهر تهران در آینده کمک شایانی کند. اما ایمنی یک وجه این قضایا است.

اگر بخواهیم از نظر اقتصادی به این موضوع نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که وقوع حادثه ای مانند زلزله و نابود کردن پایتخت ایران می تواند اقتصاد کشور و میلیونها نفر را فلج کند و شهرهای دیگر نیز آن دور نخواهند بود. این یک اینده نگری در رابطه با اقتصاد است و از وجهی دیگر ساخت خانه های محکم و جلوگیری از ساخت و ساز خانه های سست می تواند به رونق هر چه بیشتر مسکن کمک کند و به تبع آن بهبود وضعیت اقتصادی در حوزه مسکن این امکان را فراهم می کند که حوزه های مختلف دچار حرکت شوند. نوسازی هم همین امکان را فراهم می کند.

شاید عده ای این موضوع را مطرح کنند که همین امروز یکی از مشکلات کشور وجود خانه های خالی است و این صحبت کاملا درست است اما نکته ای که وجود دارد این سخن با وجود صحیح بودن دقیق نیست زیرا تهران به عنوان پایتخت کشور شهری است که روز به روز شاهد افزایش جمعیت است و میل زندگی در آن به خاطر مسائل متعدد که گفتن آن در این یاددشات لازم نیست بیشتر از سایر شهرهاست. پس می توان با مطالعه آمار و تحقیق در رابطه با جمعیت این شهر در سالهای آینده تخمینی زد که خالی بودن خانه های این کلان شهر مشکلی است که در آینده نیز با آن مواجه خواهیم بود یا این موضوع صد و هشتاد درجه متفاوت خواهد بود.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =