لاریجانی در شاهرود: باید به خام فروشی مواد معدنی پایان دهیم

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی در استان سمنان، گفت: کشور ما و خصوصا استان سمنان از ظرفیت‌های زیادی در حوزه معادن برخوردار است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی لاریجانی در آیین کلنگ‌زنی کارخانه ذوب فولاد شاهرود که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار و نمایندگان استان در مجلس برگزار شد، از سمنان به عنوان یکی از استان‌های معدنی برتر کشور یاد کرد و افزود: همان‌طوری که مقام معظم رهبری نیز در آغاز سال جاری فرمودند باید به خام فروشی مواد معدنی پایان دهیم.

او با اذعان به این که تاکنون بعلت اقتصاد نفتی به خوبی از ظرفیت معادن استفاده نکرده‌ایم، اظهار کرد: توجه جدی به این بخش و سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند، بخش مهمی از مشکل اشتغال را در کشور مرتفع کند.

نماینده مردم قم، با اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان، تصریح کرد: این استان ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف و از جمله در بخش معدنی دارد که باید از این ظرفیت بالقوه به سرعت در جهت رفع مشکلات کشور و به‌خصوص رفع مشکل اشتغال استفاده شود.

لاریجانی با اظهار رضایت از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم در بخش معدن، گفت: توجه به بخش معدن یکی از اقدامات خوب این وزارتخانه است که باید به جد دنبال ‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی از مهندس نعمت‌زاده به عنوان یک وزیر علاقمند و کارآمد یاد کرد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای بهره‌گیری بیش‌تر از این ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری در معادن از منابع بانکی و سرمایه‌های صندوق توسعه ملی استفاده بیش‌تری کند. ضمن این که نمایندگان نیز آمادگی دارند از وزارتخانه در این بخش حمایت کنند.

وی هم‌چنین با اشاره به قول مساعد وزیر درباره بهره‌برداری از این پروژه در یک بازه زمانی دو ساله، آن را به فال نیک گرفت و یادآوری کرد: این قول مهندس نعمت‌زاده را در تقویم یادداشت می‌کنیم تا بعد از راه‌اندازی پروژه به بررسی بهره‌برداری آن بپردازیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =