مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی استان اصفهان گفت: قیمت شیر فقط در یکی از بخش های خصوصی به صورت غیرقانونی، افزایش یافته است و به پاکتی دو هزار تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هومان امیری اظهار داشت: قیمت محصولات لبنی از جمله شیر، ماست و پنیر از سال ۹۳ تاکنون هیچ تغییر نداشته است و بر اساس قیمت شیر خام که اکنون نرخ آن یک هزار و ۱۳۰ تومان است، قیمت ها تعیین می شود.

وی در خصوص افزایش قیمت شیر، گفت: قیمت شیر فقط در یکی از بخش های خصوصی به صورت غیرقانونی، افزایش یافته است و به پاکتی دو هزار تومان رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی استان اصفهان تصریح کرد: در پی این افزایش قیمت، بسیاری از کارخانجات تماس گرفتند که مجوز افزایش قیمت داده شود که ما چنین مجوزی نداریم.

وی ادامه داد: در صورتی که مردم شاهد افزایش قیمت شیر هستند، این افزایش قیمت خودسرانه است و باید به تعزیرات اطلاع بدهند.

امیری با بیان اینکه امروز تعداد کارخانجات لبنی در اصفهان به زیر ۴۰ مورد، رسیده است و همین تعداد کارخانه با ظرفیت ۵۰ درصد خود کار می‌کنند، ادامه داد: قیمت گذاری محصولات لبنی از کارگروه لبنیات گرفته شده و تنظیم بازار مستقیم زیر نظر معاون رئیس جمهوری رفته است.

وی همچنین در خصوص بدهکاری دولت به کارخانجات لبنی نیز گفت: هم اکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان دولت به بخش خصوصی واحدهای تولید لبنیات، بدهکار هستند و همین مسئله سبب شده که دیگر شیر رایگان بین دانش آموزان توزیع نشود.

مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی استان اصفهان با بیان اینکه دفعات توزیع شیر در مدارس از ۷۰ به ۲۳ نوبت در سراسر کشور کاهش یافته است، گفت: بدحسابی و عدم پرداخت به موقع هزینه‌ها موجب انصراف کارخانه‌های استان اصفهان از همکاری در طرح توزیع شیر مدارس شده است.

 

48

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =