ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه فرانسه که قرار است به زودی به آمریکا سفر کند در دیدار با مقامات این کشور درباره برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه با اعلام این خبر گفت که  ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه این کشور قرار است 18 دسامبر (دوشنبه 27 آذرماه) به واشنگتن سفر کند تا درباره مسائل مختلف از جمله منطقه خاورمیانه و ایران گفت‌وگو کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در این باره گفت: لودریان بر تعهد ما برای اجرای کامل برجام همانگونه که از سوی تمام طرفها مورد توافق قرار گرفته، تاکید خواهد کرد و به علاوه درباره نارضایتی ما از فعالیت‌های ایران در منطقه و نگرانی‌هایمان در خصوص ادامه برنامه موشکی بالستیک ایران رایزنی خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فرانسه از پیشنهاد آمریکا برای ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی برای عقب راندن ایران حمایت می کند، اظهار کرد: رویکرد ما مشخص است. ما متعهد به اجرای موشکافانه برجام هستیم اما مسائل دیگر باید به طور جداگانه در چارچوب رایزنی دقیق با مقامات ایران رسیدگی شود که امیدواریم سازنده باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه افزود: ما نگران فعالیت‌های ایران در منطقه و ادامه فعالیت برنامه موشکی بالستیک این کشور هستیم. رئیس جمهور مکرون و وزیر امور خارجه  این را چندین بار مطرح کرده‌اند.

در چنین شرایطی است که لودریان در آینده نزدیک به ایران سفر خواهد کرد رویکرد ما این است که با همه در منطقه صحبت کنیم. هدف ما کاهش تنش‌ها برای حل بحران‌ها است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =