مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی «اسدآبادی» خرم آباد یکی از مراکز نمونه کشور است

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با مدیر کل مرکز سلامت روان و آسیب های اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیر کل مرکز سلامت روان وزارت بهداشت در این نشست پس از ارائه آخرین آمار و اطلاعات مربوط به مشکلات روان و آسیب های اجتماعی در کشور و قیاس با استان لرستان، گفت: طبق آخرین اطلاعات قبلی که ما از وضعیت استان لرستان داشتیم سطح ارائه خدمات مشخص بود.

دکتر حاجبی عنوان کرد:طی بازدیدی که از شرایط و امکانات استان لرستان داشتیم خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه ارائه خدمات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همان طورکه پیش بینی می کردیم وضعیت لرستان نیز تقریبا با سایر استان های کشور همسانی دارد.

دکتر حاجبی خاطرنشان کرد: به لحاظ کیفی در مراکز ترک اعتیاد هنوز جای کار باقی است و باید بیشتر تلاش کرد. وی در ادامه به ارائه راهکارها و پیشنهاداتی برای ارتقا کیفیت ارائه خدمات در حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی پرداخت.

دکتر حاجبی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته در لرستان در خصوص برنامه های درمانی سلامت روان ابراز داشت: طی بازدید هایی که از شهرستان ها داشتیم خوشبختانه تخت های درمانی ویژه بیماران روانی مشاهده می شد که ضمن تشکر انتظار داریم تعداد آن ها بیشتر شود.

وی بر ضرورت ارتباط بهداشت و درمان در مواجهه با بیماران روانی به ویژه موارد منتهی به خودکشی تأکید کرد و گفت: بهداشت و درمان در برخورد با ابن گونه موارد مکمل یکدیگرند و بررسی وضعیت بیماران بستری از این دسته توسط کارشناسان بهداشت می تواند زمینه ی ارائه ی خدمات پیشگیرانه باشد.

مدیر کل مرکز سلامت روان وزارت بهداشت در مورد وضعیت استان لرستان در حوزه سلامت روان گفت: بهداشت و سلامت روان در حوزه بهداشت یکی از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی لرستان است که جای تقدیر دارد.

دکتر حاجبی با تجلیل از خدمات مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی اسدآبادی خرم آباد آن را یکی از مراکز نمونه در کشور قلمداد کرد واظهار داشت: باید برنامه های این مرکز به عنوان الگو در سایر مراکز استان و حتی کشور در حوزه مداخله در آسیب های اجتماعی قرار گیرد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =