ایسنا نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به تحولات اخیر یمن و پیروزی های انصارالله یمن اظهار کرد: اخیرا شاهد بودیم توطئه‌هایی که دشمنان در یمن علیه مبارزین یمنی و انصارالله انجام می‌دادند در نطفه خفه شد.

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز (سه‌شنبه -14 آذر 96) در مراسم افتتاح 4150 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه امروز شاهد امنیت بی‌نظیر در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: امنیتی که امروز شاهد هستیم در شرایطی تحقق یافته که دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای پیوسته در حال توطئه و برنامه ریزی جهت ناامنی در کشور هستند.

وی با اشاره به تلاش سعودی‌ها برای ایجاد ناامنی در کشور اظهار کرد: امروز جای تاسف دارد که یک کشور مسلمان منطقه یعنی عربستان سعودی خود را با دیگر کشورهای مسلمان منطقه درگیر کرده و به دنبال ایجاد ناامنی در این کشورها است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نمی دانیم آنها از ایجاد چنین ناامنی‌هایی به دستور آمریکا و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان منطقه چه منافعی می برند، ادامه داد: اما آنقدر می‌دانیم که اینها امروز همراه و هماهنگ با دشمنان مسلمانان یعنی اسرائیل و آمریکا هستند و برای مقابله با خواست ملتهای منطقه که اسقلال طلبی و آزادی و نرفتن زیر بار ظلم و عدم پذیرش خواسته‌های استکبار جهانی است مقابله می کند.

جعفری گفت: جرم ملت‌های منطقه از جمله مردم سوریه، یمن و بحرین این است که با عبرت گرفتن از مقاومت مردم ایران، با بهره گیری از تجربیات آنها نمی‌خواهند زیر بار ظلم و زور بروند و با ایادی استکبار در منطقه همراه شوند. به همین دلیل نیز آل سعود خائن به نمایندگی از آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش بسیار مهمی در ایجاد نا امنی در این کشورها دارد.

وی با تاکید بر اینکه اخیرا همه توطئه‌های دشمنان علیه کشورهای منطقه با شکست مواجه می‌شود، به تحولات اخیر یمن اشاره کرد و افزود: اخیرا شاهد بودیم که در یمن نیز در حال ایجاد توطئه ‌هایی علیه مبارزین و انصار الله یمن بودند، که در نطفه خفه و خنثی شد. در کردستان عراق نیز اخیرا شاهد توطئه‌هایی بودیم که خنثی شد. برای خنثی سازی توطئه در عراق و سوریه نیز چند سالی طول کشید اما امروز شاهد پیروزی‌هایی در این مناطق هستیم.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امنیت مهم‌ترین شرط پیشرفت، توسعه و رشد معنوی و مادی یک جامعه است، خاطرنشان کرد: دشمنان و استکبار جهانی و نظام سلطه برنامه‌ریزی‌های زیادی برای ایجاد ناامنی در کشورهایی که با آنها همراه نشدند، انجام دادند. برنامه‌ریزی‌های دشمن برای ایجاد ناامنی در عرصه‌های مختلف انجام می‌شود؛ در جایی در قالب ترور و انفجار و در جایی که حریف نیروهای مسلح مقتدر نمی‌شوند به طرح برنامه‌هایی برای حوزه اقتصاد و ایجاد توطئه‌هایی جهت ایجاد مانع در معیشت مردم روی می‌آورند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان در کنار ایجاد ناامنی‌های اقتصادی، همواره به دنبال ناامنی‌های دیگر نیز هستند اما با هوشیاری‌های سیستم‌های امنیتی مواجه می‌شوند، گفت: همواره با همکاری و هماهنگی همه مردم و نهادهای مختلف در کشور و همچنین قومیت‌های مختلف در کشور امنیت حاکم بوده است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی نیروی زمینی،‌ خاطرنشان کرد: محرومیت‌زدایی کار بسیار سختی است و حتما برادران‌مان در دولت باید در این زمینه همکاری‌هایی داشته باشند. سپاه به طور نمونه اقداماتی انجام می‌دهد که این اقدامات باید با حمایت و توجه دولت گسترش یابد.

جعفری با تاکید بر اینکه با هدایت‌های مقام معظم رهبری رویکرد سپاه در چند سال اخیر بر فقرزدایی و رفع محرومیت متمرکز شده است، تصریح کرد: هدف سپاه از اقدام جهت رفع محرومیت، هدف اقتصادی نیست بلکه یکی از اقداماتی است که سپاه مظلوم در بخش‌های اقتصادی انجام می‌دهد اما دشمنان آن را تحت عنوان کار اقتصادی عنوان می‌کنند و در فضای مجازی و جاهای دیگر در انعکاس منفی این اقدامات متمرکز می‌شوند.

وی گفت: این در حالی است که فعالیت‌های سپاه در عرصه محرومیت‌زدایی همه دارای هزینه برای سپاه هستند و سپاه هیچ سودی از این اقدامات نمی‌برد. سپاه علاوه بر بودجه‌های مختصری که در ردیف‌های خاص می‌گیرد حداقل سه چهار برابر بودجه‌ای که از دولت می‌گیرد را در قالب منابع، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی صرف پروژه‌های محرومیت‌زدایی می‌کند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به تغییر برخی استانداران و وزرا در دولت دوازدهم، گفت:‌ امیدواریم با هماهنگی که امروز میان استانداری‌های مرزی به ویژه استانداری‌های جنوب شرقی ایجاد شده است، در سال‌های آینده شاهد افتتاح طرح‌های بیشتری در زمینه محرومیت‌زدایی و ریشه‌کنی فقر باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =