پشتیبانی کوآلکوم از سیستم‌عامل اندروید اشیاء

مدت‌هاست گوگل با پروژه بریلو/ Project Brillo درحال‌توسعه سیستم‌عامل اندروید اشیاء /Android Things برای ابزارهای مرتبط با IoT است.

به گزارش خبرآنلاین، تراشه ساز بزرگ - کوآلکوم - اعلام کرد برای اولین بار اتصالات LTE را روی پلتفرم ویژه خود روی تراشه اسنپ دراگون 210 آورده و بدین ترتیب مقدمات پشتیبانی از ابزارهای متعلق به اینترنت اشیاء را ایجاد کرده تا برای اولین بار «اندروید اشیاء» را موردحمایت قرار دهد.

اسنپ دراگون 210 تراشه‌ای در سطح مقدماتی / Entry Level محسوب می‌شود که به گفته کارشناسان کوآلکوم تا اواخر سال جاری میلادی پشتیبانی از اندروید را وارد فاز عملیاتی می‌کند و به‌عنوان پردازنده‌ای مقرون‌به‌صرفه برای اینترنت اشیاء در نظر گرفته‌شده که برای پردازش زبانی، نمایش پایگاه داده، تحلیل تصویری به‌صورت عکس و فیلم مناسب به نظر می‌رسد.

درواقع سازندگان ابزارهای مختلف به‌جای تکیه به پردازش ابری، می‌توانند از این تراشه ارزان‌قیمت برای هندل کردن دیتای خود بهره بگیرند تا مشکلات احتمالی را نداشته باشند.

«اندروید اشیاء» می‌تواند دسترسی آسان به سرویس‌های متعدد و متنوع گوگل برای کاربران را به‌آسانی فراهم کند و از راه حل‌های موجود نیز امن‌تر است.

البته کوآلکوم قصد دارد تا امکانات بیشتری روی اسنپ دراگون 210 تعریف کند تا سازندگان ابزارهای هوشمند خانگی / Smart Home نیز بتوانند از خدمات آن بهره ببرند.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =