ایسنا نوشت:

نخست وزیر استرالیا در حالی که قصد داشت برای حضور در مراسم روز ملی این کشور از میان بومیان معترض خشمگین راه خود را باز کند، به علت فشار و ازدحام معترضان تعادل خود را از دست داد و برای زمین نخوردن به محافظان خود آویزان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که جولیا گیلارد، نخست وزیر استرالیا و تونی آبوت،‌ رهبر حزب مخالف در رستورانی در شهر "کانبرا"، در مراسمی به مناسبت روز ملی استرالیا حضور داشتند،‌ حدود 200 تن از بومیان معترض و حامیان آنها رستوران را محاصره کردند و با کوبیدن به شیشه‌ها، شعار "شرم بر تو" و "نژادپرست" سر دادند.

حدود 50 نیروی پلیس، رهبران سیاسی استرالیا را از در کناری رستوران به سوی یک خودرو هدایت کردند. گیلارد در مواجهه با معترضان تعادل خود را از دست داد و حتی کفش وی از پایش بیرون آمد.

در پی این حادثه، ‌محافظ شخصی گیلارد، با گرفتن وی مانع زمین خوردن نخست‌وزیر شد و را تا خودرو همراهی کرد.

معترضان حامی حقوق بومیان استرالیا از مدتها قبل در مکانی به نام "سفارت چادری بومیان استرالیا" که مجموعه‌ای از چادرها در پایتخت این کشور است، علیه روز ملی استرالیا تظاهرات بر پا می‌کنند.

روز ملی استرالیا، سالگرد‌ ورود استعمارگران انگلیسی در تاریخ 26 ژانویه 1788 به شهر سیدنی است. بومیان استرالیا این روز را "روز تهاجم" می‌نامند، زیرا سرزمین آنها در این روز بدون توافق با مالکان قدیمی مصادره شد.

در پی این حادثه گیلارد، بدون آسیب جسمی جدی در مراسم دیگری در کاخ ریاست جمهوری خود که سفرای خارجی استرالیا در آن حضور داشتند، شرکت کرد.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام AU ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    13 0
    درگیری بومیان با جولیا گیلارد نبود. اعتراض آنها به سخنان تونی ابوت رهبر حزب مخالف (کراوات آبی پشت سر گیلارد) بود که گفت این چادرها رو باید جمع کنند که باعث خشم بومیان شد.