هشتمین اجلاسیه منطقه اى جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علماى بلاد، صبح پنجشنبه در مصلى امام خمینی(ره) تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در آیین گشایش این اجلاس گفت: افتخار داریم به نمایندگی از استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل میزبان هشتمین اجلاس منطقه اى جامعه مدرسين حوزه علميه قم و علماى بلاد هستیم.

وی یادآور شد: هرچند هماهنگی اولیه توسط آیت الله حسینی بوشهری با آیت الله شبستری در ماه های گذشته صورت گرفته بود اما اجرای آن زمانی شد که از فیض حضور ایشان محروم هستیم.

آل هاشم با اشاره به اینکه تبریز همواره مهد تربیت عالمان دینی بوده است گفت: حوزه علمیه تبریز مهد پرورش علمایی مانند کوه کمری، علامه جعفری، ملکی تبریزی، شهید آیت الله مدنی، مجتهدی، سید محمود دوزدوزانی بوده که هرکدام به مقامات عالیه علمی و فلسفی نائل شده اند.

وی همچنین با اشاره به تربیت فقهای بزرگ و گمنامی چون آیت الله شید محمد اسماعیل غروی، از فراموشی نام وی گله کرد و افزود: ایشان از مفاخر آذربایجان بودند که آیت الله سبحانی به دنبال کتاب نفیسش بوده اند.

به گفته آل هاشم، چهار نسخه از این کتاب توسط حوزه علمیه تبریز آن گرد هم آمد و در حوزه علمیه قم مورد استفاده قرار می گیرد.

امام جمعه تبریز در پایان اظهار امیدواری کرد که برگزاری این اجلاسیه برکات عظیمی داشته و در تحقق اهداف نظام مقام معظم رهبری قدم های موثری بردارد.

اندیشه های دینی راهکار عملی شدن اقتصاد مقاومتی و رفع آسیب های اجتماعی

استاندار آذربایجان شرقی، اندیشه های گرانقیمت دینی و اسلامی را راهکار عملی شدن اقتصاد مقاومتی و مقابله با آسیب های اجتماعی خواند و گفت: گرچه در علوم غربی، جامعه شناسی راه حل هایی را برای این مساله نشان می دهد اما تبیین گوهر گرانبهای اسلام توسط علمای ارجمند سریعترین روش مقابله با آسیب های اجتماعی است.

مجید خدابخش در مراسم آغاز هشتمين اجلاس منطقه اى جامعه مدرسين حوزه علميه قم و علماى بلاد در تبریز افزود: به طور حتم راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی را باید در ظرفیت های داخلی جست و امروز نیز جای خوشحالی است که همایش حاضر با محوریت رسالت حوزه و روحانیت در مقابله آسیب های اجتماعی برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان بدون اجرای آیات الهی آرامش را در وجود انسان به وجود بیاوریم افزود: اگر به آن آرامش نرسیم حتی اگر اقتصاد مقاومتی را کامل اجرا و پیاده کنیم بدون توجه به ذکر با یاد خدا قلب موفقیتی کسب نکرده ایم.

خدابخش تصریح کرد: در کشوری که به نام دین انقلاب شده و توسط ولی فقیه رهبری می شود پرداخت به دین و قرآن و سیره معصومین تنها راه مقابله با آسیب های اجتماعی است.

وی ادامه داد: امیدواریم تمام مهمانان در این استان تاریخ ساز و قهرمان پرور که حضور دارند با خاطره خوش شهر تبریز را ترک کنند.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =