واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس جمهور ترکیه حمایت های دولت های آمریکا، فرانسه و آلمان از حزب غیرقانونی کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک را محکوم کرد.

به گزارش شین هوا، رجب طیب اردوغان اقدام آمریکا به نشان دادن تصویر عبدالله اوجالان رئیس زندانی گروه پ ک ک نصب شده در شهر رقه سوریه را به شدت محکوم کرد.

وی ضمن تاکید بر غیرقانونی بودن فعالیت های شبه نظامیان پ.ک.ک و شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق که در فهرست گروههای تروریستی ترکیه قراردارند از اقدامات اخیر واشنگتن به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، رجب طیب اردوغان با اشاره به نصب پوستر اوجالان در فرانسه و راهپیمایی حامیان پ.ک.ک در آلمان نیروهای امنیتی این کشورها را به ناتوانی در قبال اینگونه اقدامات محکوم کرد.

وی مقامات برلین و پاریس را افرادی متقلب خواند و از آنان خواست صادق باشند.

اردوغان همچنین ضمن متهم کردن کشورهای غربی به تنها گذاشتن ترکیه در جنگ با تروریسم تاکید کرد، کشورهای غربی به قول خود در دیدارهای دوجانبه جهت همکاری در مبارزه با تروریسم وفادار نیستند.

رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی خود در استانبول تصریح کرد، به رغم مخالفت آنکارا، واشنگتن در مبارزه با گروه تروریستی داعش با حمایت از یگان های مدافع خلق سبب افزایش سردی مناسبات بین اعضای ناتو شده است.

اردوغان همچنین روزگذشته ضمن متهم کردن کشورهای غربی به نفاق در مبارزه با تروریسم گفت «متحدان غربی ترکیه چشم های خود را به روی اقدامات تروریستی پ.ک.ک و شبکه تحت حمایت فتح الله گولن که در آمریکا زندگی می کند بسته اند.»

گروه پ ک ک که در فهرست گروههای تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا نیز قرار دارد پس از شکست روند گفتگوهای دو ساله صلح، اقدامات نظامی خود را علیه دولت ترکیه در ژوئیه 2015 از سرگرفت.

همچنین خودداری مقامات آمریکا از استرداد فتح الله گولن که مقامات آنکارا وی را عامل اصلی کودتای نافرجام سال گذشته این کشور می دانند، سبب وخامت مناسبات ترکیه و آمریکا شده است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =