رکوردشکنی اسپیس‌ایکس با سه پرتاب موفق موشک فالکون ۹ در ۱۲روز

موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس سرانجام پس از دو بار تعلیق پرتاب خود به خاطر مشکلات فنی عازم ماموریت جدیدش شد. این موشک که از سکوی شماره‌ 39A پایگاه فضایی فلوریدا پرتاب شده باید ماهواره‌ اینتل‌ست را به مدار برساند. این ماهواره سنگین‌ترین محموله‌‌ای است که اسپیس‌اکس به فضا پرتاب کرده است.

به گزارش خبرآنلاین،پرتاب این موشک،سومین پرتاب موفق شرکت اسپیس ایکس در کمتر از دو هفته و پس از مأموریت‌های موفقیت در 23 ژوئن و 25 ژوئن  به حساب می‌آید. ماهواره محموله این شرکت شش تن وزن دارد که تاکنون در ماموریت‌های فالکون ۹ بی‌سابقه بوده است. فالکون ۹ موشکی تجاری از گروهِ موشک های شرکتِ اسپیس‌اکس است. فالکون ۹ برای بردن محموله به مدار زمین طراحی و ساخته شده و بلندای آن به ۶۷ متر می رسد. 

پرتاب موشک فالکون ۹

اسپیس ایکس قرار بود  روز یکشنبه این پرتاب جدید را انجام دهد اما دو بار این پرتاب به خاطر مشکلات فنی لغو شد. در تلاش اول لغو پرتاب در شمارش معکوس ۱۰ ثانیه مشهور به تی ۹ صورت گرفت. این شرکت اکنون توانسته در ۱۲ روز، سه بار پرتاب موفقیت آمیز داشته باشد که رکوردی قابل توجه محسوب می شود.



Intelsat 35e، ماهواره ارتباطی ساخت بوئینگ برای شرکت اینتل است که در این پرتاب فالکون ۹ آن را به مدار زمین انتقال می‌دهد. این ماهواره بخش هایی از حوزه دریای کاراییب، اروپا و آفریقا را تحت پوشش شبکه پرسرعت  قرار می دهد.
5454 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =