جایزه کتاب سال داستان احمد محمود به همت گروهی از داستان‌نویسان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کامران محمدی، دبیر این جایزه گفت: «نخستین دوره‌ جایزه‌ احمد محمود، امسال در دو شاخه‌ رمان و مجموعه داستان برگزار می‌شود و برگزیدگان روز چهارم دی، همزمان با سالروز تولد احمد محمود معرفی خواهند شد.»

او درباره‌ نحوه‌ داوری آثار گفت: «ما فکر کردیم بهتر است هیئت انتخاب بزرگ و تا حد امکان فراگیری داشته باشیم تا کار انتخاب آثار، با مشارکت عده‌ بیش‌تری از فعالان ادبیات داستانی صورت گیرد. به این منظور، ابتدا گروه بزرگی از روزنامه‌نگاران، منتقدان و نویسندگان، به آثار داستانی سال ۹۵ امتیاز می‌دهند و سپس آثار راه‌یافته به مرحله‌ نهایی را گروهی از نویسندگان، داوری می‌کنند.»

به گفته محمدی، هیئت انتخاب دست‌کم ۵۰ نفر از فعالان ادبیات داستانی خواهند بود و سارا سالار، مهدی ربی، محمدحسن شهسواری، کامران محمدی، پیمان هوشمندزاده و مهدی یزدانی خرم، کار داوری مرحله‌ نهایی را برعهده خواهند داشت.

این داستان‌نویس درباره‌ رقم و نوع جایزه‌ احمد محمود نیز گفت: «جایزه‌ نقدی سه میلیون تومان است که در روز اختتامیه به برگزیدگان تقدیم می‌شود. علاوه بر این سعی داریم تندیسی هم برای جایزه طراحی کنیم که به یاد محمود به نفرات برتر اهدا شود.»

او در این باره افزود: «البته تلاش خواهیم کرد که با جذب اسپانسر، هم تداوم کار را تضمین کنیم، هم این جایزه را که به نام یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان ایرانی کلید خورده است، به شکل آبرومندتری برگزار کنیم.»

مطابق زمان‌بندی این جایزه، دور دوم داوری در پاییز آغاز می‌شود و نامزدهای نهایی در ماه آذر معرفی خواهند شد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    1 1
    عاشق نوشته های احمد محمود هستم. چیزهای زیادی در حوزه نویسندگی از ایشان آموختم و واقعا به گردن داستان نویسی این کشور حق بزرگی دارد. روحش شاد.