ارجاع پرونده تخلفات پاساژ صدف سنندج به کمیسیون ماده 100

مدیر شهرداری منطقه دو سنندج با بیان اینکه مالکان پاساژ صدف هیچگونه همکاری با شهرداری نداشته و به اخطارهای لازم در خصوص رفع نواقص و تخلفات توجهی نداشته‌اند، گفت: براساس قانون پرونده این پاساژ جهت تعیین تکلیف و صدور رای به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، در پی آتش سوزی پاساژ صدف در پنج شنبه هفته گذشته و اعتراض جمعی از کسبه این پاساژ مبنی بر نواقص موجود ایمنی و رسیدگی نکردن شهرداری به تخلفات ساختمانی صورت گرفته در این پاساژ، مدیر شهرداری منطقه دو توضیحاتی در این مورد ارائه داد.

مدیر شهر داری منطقه دو سنندج اظهار کرد: پاساژ صدف واقع در خیابان پاسداران سنندج در سال 79 از شهرداری پروانه ساخت دریافت و اقدام به احداث کرده است.

علیرضا کاظمی بیان کرد: متاسفانه پاساژ صدف بعد از احداث دارای نواقص مختلفی بوده است که این شهرداری در راستای رسالت کاری خود مبنی بر نظارت بر احداث بناهای سطح شهر چندین مرتبه به مالکین این پاساژ اخطار کتبی داده شده است.

وی گفت: مهمترین نواقص این پاساژ شامل عدم احداث راه پله اضطراری و عدم ارائه گواهی مهندسین ناظر تاسیسات و گواهی اداره استاندارد در خصوص ایمنی آسانسور و همچنین عدم نصب سیستم اطفاء حریق است.

کاظمی افزود: علاوه بر نواقص موجود و اعلام آن به مالکان، در این پاساژ برخی تخلفات ساختمانی هم صورت گرفته که این شهرداری به صورت کامل این تخلفات را رصد و پیگیری کرده است.

وی احداث بالکن تجاری در طبقات مختلف به متراژ 423 متر، عدم اجرای رای کمیسیون ماده 100 در خصوص احداث راه پله اضطراری، الحاق 623 مترمربع زیر زمین به پلاک مذکور و استفاده از آن به عنوان پارکینگ، الحاق 121 مترمربع و استفاده از آن به عنوان سرویس بهداشتی، الحاق 52 مترمربع و استفاده به عنوان پست برق، تبدیل راهرو به تجاری در طبقات مختلف و همچنین 65 واحد کسری پارکینگ از جمله تخلفات ساختمانی رخ داده در پاساژ صدف است.

مدیر شهرداری منطقه دو سنندج بیان کرد: با توجه به دعوت مکرر از مالکین پاساژ صدف در خصوص ارائه دفاعیه از تخلفات رخ داده در این مجتمع تجاری، متاسفانه آنها هیچگونه همکاری و تعاملی با شهرداری نداشته‌اند.

کاظمی از ارجاع پرونده تخلفات ساختمانی پاساژ صدف به کمیسیون ماده صد خبر داد و گفت: قطعاً رای کمیسیون ماده 100 پس از ابلاغ به شهرداری اجرا خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =