ایسنا نوشت: جنبش مقاومت اسلامی حماس بر آمادگی خود برای دستیابی به وحدت با جنبش فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی و نیز طرف‌های مستقل اعلام و بر لزوم یکپارچه‌سازی جبهه ملی و پایان دادن به شکاف داخلی براساس اصول مورد توافق تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این بیانیه همچنین جنبش حماس خواهان وضع راهبردی ملی و فوری برای دفاع از مسجدالاقصی و مقابله با رژیم صهیونیستی و نیز اتخاذ اقدامات عملی برای حمایت از "انتفاضه قدس" شد.

این جنبش بر لزوم توقف کامل همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی و مجازات‌های اتخاذ شده علیه نوار غزه و اسرا و آزادگان فلسطینی و نمایندگان اسیر پارلمان فلسطین تاکید کرد.

در بیانیه مذکور بر لزوم برگزاری نشست فوری رهبران فلسطین و تداوم این نشست‌ها به منظور مقابله با خطرات چالش‌های پیش روی قدس و مسجدالاقصی تاکید شده است.

این جنبش بار دیگر بر آمادگی خود برای آشتی با جنبش فتح و محمود عباس، رئیس آن و نیز دیگر گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین و حتی طرف‌های مستقل اعلام کرد.

حماس در پایان از رهبران و ملت‌های عربی خواست اقدامی فوری برای حمایت از ملت فلسطین و خنثی‌سازی طرح‌های رژیم صهیونیستی به منظور تقسیم مسجدالاقصی و سیطره بر آن و نیز تغییر هویت اسلامی این مکان مقدس اتخاذ کنند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =