رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: در دیداری که روز سه‌شنبه با وزیر نفت انجام شد دستور عملیاتی شدن فاز 2 تنگ بیجار و شروع عملیات لرزه نگاری و حفاری 5 حلقه چاه در میدان تنگ بیجار صادر کرد

دکتر «سلام امینی» در گفت و گویی اظهار کرد: در این دیدار که علاوه بر وزیر نفت، رئیس شرکت ملی نفت ایران و رئیس شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز حضور داشتند، از وزیر نفت قول مساعد جهت تعیین ردیف استخدامی بازگشت به کار 72 تن از شاغلین در طرح توسعه تنگ بیجار اخذ شد تا پس از طی مراحل اداری اجرایی شود .

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح فاز 2 ميدان نفتي آذر به پيمانكار داخلي و استارت ميدان نفتي چنگوله به صورت فاينانس با سرمايه ‌ گذاري 2 و نیم ميليارد يورو نیز انجام شده است.

امینی اضافه کرد: به دنبال تعطیلی درمانگاه نفت و گاز در چند ماه اخیر در ایلام و تذکر به مسئولین ذیربط در این جلسه مقرر شد نسبت به بازگشایی مجدد این درمانگاه جهت رفاه پرسنل شاغل در حوزه‌های نفت و گاز استان در اسرع وقت اقدام شود .

امینی بیان کرد: با توجه به شاعل بودن تعداد کثیری از همشهریان ایلامی به صورت غير رسمي در طرح‌های نفتی و گازی استان و مذاکراتی که با وزیر نفت در این جلسه صورت گرفت مقرر شد پس از تصويب مجلس شوراي اسلامي جهت تعيين تكليف و ارتقا نيروهاي غير رسمي فورا اقدام شود .

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام نگاه وزیر نفت و مجموع وزارت نفت به طرح های نفتی و گازی ایلام را خوب توصیف کرد و گفت: یکی از مهمترین محورهای توسعه استان در سال‌های اخیر و آینده توسعه میادین نفتی و گازی و سرمایه‌گذاری در این حوزه برای ایجاد اشتغال پایدار در استان است .

نماینده ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید وزارت نفت طوری برنامه‌ریزی کند تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم در استان، نفت و گاز میادین استان ایلام در همین استان فراوری و پالایش شود تا از این طریق و ایجاد اشتغال پایدار و سرمایه‌گذاری بتوان استان ایلام را بیش از پیش در محور توسعه قرار دهیم.

امینی گفت: استان ایلام مستعد سرمایه‌گذاری است و از مزیت‌های نسبی قابل توجهی در همه زمینه‌ها برخوردار است و می‌طلبد وزارت نفت بیش از پیش به این استان توجه نماید.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =