خانه ملت نوشت:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی، از تشکیل معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه خبر داد.

مجتبی ذوالنوری اظهار داشت: وزارت امور خارجه کشور به دنبال تغییر در ساختار درونی خود است بنابراین نیازنیست در این راستا اساسنامه ای تنظیم یا تغییراتی از بیرون از وزارتخانه در نظر گرفته شود.

وی گفت: گزارشی از وزارت خارجه مبنی بر تغییر در ساختار درونی دستگاه دیپلماسی ارائه شده است اگر طبق این تغییرات عمل شود که شاهد آن هستیم عمل شود تاثیرات آن را بر تقویت دیپلماسی اقتصادی خواهیم بود.

ذوالنوری ادامه داد: در وزارت امورخارجه کشور معاونت دیپلماسی اقتصادی با حوزه گسترده درنظر گرفته شده است که بعد ازتایید هیات دولت و ریاست جمهوری ضعف در اقتصاد بین المللی جبران خواهد شد بنابراین دیگر لازم به اعمال تغییر از بیرون به دستگاه دیپلماسی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمجلس شورای اسلامی اظهارداشت: هیچکدام از وزارتخانه های کشور اساسنامه ندارند بنابراین نمی توان در این زمینه به وزارت امور خارجه ایراد گرفت، با این حال امیدواریم تحولی در این زمینه رخ دهند و این ضعف برطرف شود.

وی همچنین تصریح کرد: اینکه وضعیت دیپلماسی اقتصادی کشور در سالهای اخیر مناسب نبوده کاملا محرز است، انتظار می رفت سالهای گذشته دستگاه دیپلماسی در این زمینه اقدام کند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    0 0
    خیلی خوبه البته اگه کاربردی و هدفمند باشه. به نظرم معاونت دیپلماسی زیست محیطی هم خیلی مفیده.