باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت:آمریکا ثابت کرده به تعهداتش پایبند نیست و اقداماتش روح برجام را نقض کرده است.

محمد هاشمی با اشاره به طرح تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان گفت: اگر این تحریم‌ها تصویب شود باید رفتار متقابل از طرف ایران انجام شود.

عضو حزب کارگزاران سازندگی با تأکید بر اینکه آمریکا ثابت کرده به تعهداتش پایبند نیست اظهار داشت: کینه آمریکا از ایران به زمانی برمی گردد که لانه جاسوسی آن‌ها توسط دانشجویان اشغال شد و آن‌ها در دنیا تحقیر شدند و به اذعان خودشان سال‌ها است که این حقارت را به دوش می‌کشند.

وی در خصوص استمرار رفتارهای خصمانه آمریکا نسبت به ملت ایران گفت: آن‌ها برای خاورمیانه و عراق طرح‌هایی داشتند که حضور جمهوری اسلامی مانع رسیدن آن ها به اهدافشان شد، بنابراین آمریکا الان در برابر ایران مانند یک مار زخمی است و از انقلاب اسلامی کینه‌ای عمیق دارد که مقامات آمریکایی در بیانات خود آن را اظهار می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه اقدامات آمریکا روح برجام را نقض کرده است اظهار داشت: برجام یک معاهده بین‌المللی و چند جانبه است و یک عضو به تنهایی نمی‌تواند آن را لغو کند.

وی تصریح کرد: اگر چه آمریکا به عنوان یکی از امضا کنندگان برجام به تعهد خود عمل نکرده اما برای لغو برجام اختیار و قدرت لازم را ندارد.

هاشمی خاطر نشان کرد: نقض روح و جسم برجام چندان تفاوتی ندارد و آن چه مسلم است بدعهدی آمریکا است که آن‌ها هم پا را از این موضوع فراتر گذاشته‌اند و دیدیم که هفته گذشته وزیر دفاع آن‌ها گفت هدف ما تغییر نظام ایران است.

آمریکایی‌ها با نقض برجام کل آن را زیر سوال می‌برند

آیت‌الله عباس کعبی نیز در واکنش به طرح تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان گفت: هیأت نظارت بر برجام باید بر پایه اصول نه گانه رهبری تخلف از برجام و عبور از آن را رصد کند و متناسب با آن اقدام متقابل را از دولتمردان بخواهد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه از ابتدا پیش‌بینی می‌شد که آمریکایی‌ها با زورگویی رفتار کنند و اعتمادی به آن‌ها نبود، اظهار داشت: اگر چه برجام توافق 1+5 است و آمریکا تنها یک بخش آن است اما نقض برجام توسط آمریکایی‌ها به دلیل تأثیر گذاری که در اروپا و سایر کشورها دارد کل برجام را زیر سوال می‌برد و تقریباً جسم و روح آن را هم از بین برده و برجام را تبدیل به یک مرده کرده است.

وی با تأکید بر اینکه مسئله اصلی آمریکا انقلاب اسلامی است، نه ایران هسته‌ای! بیان داشت: آمریکا نماینده نظام سلطه و استکبار است و خوی زیاده‌ خواهی و تجاوز به استقلال و آزادی ملت‌ها باعث شده که چنین مواضعی بگیرد. آمریکایی‌ها دشمن استقلال، آزادی و رشد و پیشرفت کشورهای مستقل و آزاد هستند.

دستگاه قضایی برای ترامپ پرونده ضد حقوق بشری تشکیل می دهد

همچنین ایرنا نوشت؛

محمدعلی پورمختار با اشاره به طرح تحریمی آمریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی اظهارکرد: در طول 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحریم های نوشته و نانوشته آمریکا علیه ملت ایران بودیم، طرح تحریمی اخیر نیز درهمین راستا شکل گرفته است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درمجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی، آمریکا تحریم های گوناگونی علیه ایران درنظرگرفته است تا بتواند موج عظیم انقلاب را مهار کند اما سالهای اخیر شاهد صدور انقلاب به کشورهای دیگر و توسعه صنایع مختلف از جمله صنعت دفاعی درایران بوده است.

وی با بیان اینکه تحریم های آمریکا بی اثر خواهد بود گفت: تحریم های آمریکا، فشار ظاهری و صوری است تا در عرصه بین الملل خودی نشان دهد، چرا که واشنگتن دیگر جایگاه سابق خود را در میان حامیانش در خاورمیانه و آمریکا از دست داده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تحریم های اخیر آمریکا در واقع نفس های آخر واشنگتن است و قطعا طرح مادر و تحریم تاریخی آمریکا شکست خواهد خورد و باعث فرو ریختن ابهت قطعی آمریکا و خیزش جهانیان علیه آن خواهد شد.

پورمختارهمچنین طرح تقابلی مجلس را ارزیابی کرد وگفت: نمایندگان مجلس شوری اسلامی طرح خوبی را برای تقابل با آمریکا تنظیم کرده اند که راهبردهای خوبی برای وزارت امور خارجه و سپاه پاسداران طراحی کرده است و طرف دیگر تحریم اشخاص و مقاماتی که علیه ایران اقدام می کنند را در نظر دارد.

وی ادامه داد: افرادی که علیه منافع کشور و حقوق بشر مرتکب جرم شوند نیز شناسایی خواهند شد و دستگاه قضایی نسبت به تحریم و صدور حکم علیه آنها اقدام می کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قوه قضایی نقش مهمی در طرح تقابل با اقدامات آمریکا برعهده گرفته است، دستگاه قضا پرونده ای برای رئیس جمهور آمریکا به دلیل اقدامات ضد حقوق بشری و خلاق قوانین تشکیل می دهند.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    0 0
    هدف نهایی امریکا جلوگیری از دستیابی ایران به عامل بازدارنده از بمباران اتمی تهران توسط امریکا و اسرائیل است
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    0 0
    هدف نهایی امریکا جلوگیری از دستیابی ایران به عامل بازدارنده از بمباران اتمی تهران توسط امریکا و اسرائیل است