کارگردان نمایش پاشا گفت: تئاتر رقابت تکنیکی آثار نیست بلکه رقابت معرفت انسانیت و مرام هاست.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، نازیلا ایران زاد بنام، گفت: تئاتر رقابت معرفت انسانیت و مرام هاست تا رقابت تکنیکی آثار، هدف اجرای جشنواره نیز جنگ برد و باخت نیست بلکه تحکیم و تبادل تکنیکی آثار است.
وی در مقایسه جشنواره بیست و نهم با جشنواره های قبلی گفت: هر جشنواره ای که تا حال اجرا شده و یا در حال اجراست جای نقد و نظر دارد و نمی شود قبل از اتمام آن و ندیدن اجراها نظر شفاف و درستی ارائه داد، اما بین متون و آثار شرکت کننده در این جشنواره آثاری قابل تامل و شاخص وجود دارد.
ایرانزاد بنام با اشاره به اینکه در تمام جشنواره ها و فستیوالها معمولا نتایج داوری با کمی اختلاف نظر و اعتراض همراه هست و براساس همین اختلاف نظرها بوده که تفاوت در نتایج حاصل شده است.
ایرانزاد ادامه داد: فکر می کنم امسال انتخاب و داوری ها در محیطی آرام تر و به دور از روابط و فشارهای معمول اتفاق افتد، در اولین روزهای جشنواره هستیم و هنوز نیمی از کارهای جشنواره به اجرا نرفته اند، پس نمی شود نظر قطعی داد، اما تا حال هیچ گروهی با هیچ یک از داورها مستقیم وارد صحبت نشده و این نشان از تعهد داوران به قضاوت آثار و اعلام آرا آنهاست.
وی با تاکید بر اینکه هیچ داوری و قضاوتی تا این لحظه اتفاق نیفتاده و نمی شود نظر جامعی داد، تصریح کرد: امید دارم دوستانی که واقعا با احراز شرایط وارد بخش اصلی شده اند در یک رقابت دوستانه و به دور از حواشی به این منوال ادامه دهند.
این کارگران بنام تبریزی، با اشاره به اهمیت برگزاری بخش تجربه های نو برای اولین بار در جشنواره استانی در سنجش استعدادهای جوانتر و حضور و تجربه اندوزی جوانان در کنار پیشکسوتان، گفت: این بخش برای دوستانی که تازه وارد این نوع رقابت می شوند بسیار نویدبخش و ارزیابی این عملکرد نیازمند اجرای مداوم آن است.
وی با تاکید بر اینکه تئاتر رقابت معرفت انسانیت و مرام هاست تا رقابت تکنیکی آثار، ادامه داد: رقابت تکنیکی آثار متاخر است، هدف اجرا تحکیم و تبادل تکنیکی آثار است نه جنگ برد و باخت و امیدوارم در انجام این اتفاق مرام و معرفت شرکت در عرصه تئاتر هم برای تازه واردان این عرصه فراهم شود، که البته در بخش اصلی هم باید اتفاق افتد.
کارگردان نمایش پاشا، گفت: پاشا حکایتی است برای زینب های در قید حیات، برای تمام زنان سرزمینم و به قول شاعری احتمالا «زینب پاشا نام تمام زنان سرزمینم می تواند باشد»
نازیلا ایرانزاد بنام، در اشاره به کیفیت برگزاری جشنواره امسال در مقایسه با جشنواره های قبلی گفت: بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی در حال اجراست، باید در این زمینه بعد از اختتامیه صحبت کنیم، هنوز زود است برای صحبت در مورد کیفیت و کمیت جشنواره ای در حال اجرا، اما به یقین می بینم تمام عوامل تک به تک در تکاپوی برگزاری بهتر برنامه ها هستند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =