بازگشت دوربین‌های نوستالژیک یاشیکا/ مقدمه‌چینی برای حضور در بازار بدون‌آینه‌ها

خیلی‌ها دوربین‌های آنالوگ یاشیکا را از بچگی‌شان و قبل از به بازار آمدن دوربین‌های دیجیتال به یاد دارند. این برند ژاپنی اما با انتشار فیلمی تبلیغاتی نشان داده که می‌خواهد بازگشت قدرتمندی به بازار دوربین‌های عکاسی داشته باشد و خاطرات خیلی‌ها را زنده کند.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم‌های تبلیغاتی منتشر شده نشان می‌دهد که یاشیکا احتمالا قصد عرض اندام در عرصه دوربین‌های بدون آینه یا همان میرور‌لس را دارد.

دوربین‌های بدون آینده به خاطر وزن سبک، کوچکی و بی‌صدا بودن طی سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از عکاسان قرار گرفته است و به ويژه در عکاسی خیابانی به یکی از انتخاب‌های مهم تبدیل شده‌اند. به خاطر حذف آینه دیگر آن صدای مشهور دوربین‌های دیجیتال SLR در این دوربین‌ها وجود ندارد.

در زمان دوربین‌های آنالوگ یاشیکا یکی از مهمترین و محبوب‌ترین دوربین‌ها بود.  برند یاشیکا  در سال ۱۹۴۹ و شهر ناگانو ژاپن برای تولید قطعات ساعت پایه‌گذاری شد. پس از تغییر خط تولید ساعت برای تولید دوربین، این شرکت اولین دوربین  قطع متوسط خود را در ماه ژوئن سال ۱۹۵۳  با عنوان یاشیمافلِکس (Yashimaflex) که دارای لنز دوگانه‌ی بازتابشی (TLR) بود، به بازار فرستاد.  

در سالهای بعد یاشیکا به قدری رشد کرد که به تولید کننده‌ برجسته‌ی دوربین تبدیل شد. یکی از برترین دوربین‌های SLR سی و پنچ میلی‌متری این  شرکت، دوربین عکاسی یاشیکا پنتاماتیک (Yashica Pentamatic) بود.

در اکتبر سال ۱۹۸۳ این شرکت به وسیله‌ کمپانی ژاپنی کایوسِرا خریداری شد. در سال ۲۰۰۳، صنعت عکاسی دیجیتال سبب توقف تولید دوربین‌های قدیمی شد و در بازار دوربین عکاسی کمتر کسی نامی از یاشیکا شنید. حالا اما به نظر می‌رسد یاشیکا می‌خواهد مثل پولاروید یه بازگشت قدرتمند داشته باشد. 

۵۴۵۴

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =