معاون امور عمرانی استانداری اردبیل: گفت: مقیم شدن شهرداران شهرهای این استان در محل خدمت خود ضروری بوده و رصد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ جعفر فهیمی در جلسه اعطای حکم فعالیت ۹ شهردار در اردبیل تصریح کرد: مقیم بودن شهردار تأثیر مستقیم در پیگیری به هنگام امور شهری و توسعه شهر دارد.

وی افزود: در صورتی که شهرداران نسبت به این موضوع توجهی نشان ندهند، در حکم فعالیت آن ها تجدیدنظر خواهد شد.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به دو معضل فعلی شهرهای استان تصریح کرد: از جمله موضوعات مورد تأکید بهبود آسفالت معابر شهری است.

به گفته فهیمی سالانه ۵۰ میلیارد تومان صرف اسفالت معابر شهری این استان می‌شود و با این وجود با مشکلات متعدد مواجه هستیم.

وی عمر چهار ساله آسفالت معابر را در وضعیتی که میانگین عمر آسفالت معابر مطابق استانداردهای جهانی ۱۵ سال است، بیانگر ضعف کیفی آسفالت‌ریزی‌ها دانست و خواستار توجه شهرداران به این مهم شد.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل تأکید کرد: ضروری است آسفالت‌ریزی به پیمانکارانی که در گذشته عملکرد مطلوبی نداشتند واگذار نشود تا از صرف هزینه گزاف به منظور ترمیم و آسفالت‌ریزی مجدد ممانعت شود.

فهیمی همچنین به ضرورت ساماندهی پسماند شهرها تأکید و اضافه کرد: ضروری است شهرداری ها نگاه اقتصادی به موضوع پسماند داشته و شیوه‌های جدید بازیافت را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه پسماند می‌تواند سود اقتصادی به دنبال داشته باشد، اضافه کرد: ضروری است مدیریت صحیح آن از سوی شهرداران برنامه‌ریزی شود.

در پایان این جلسه حکم فعالیت ۹ شهردار شهرهای مرادلو، عنبران، نیر، هیر، فخرآباد، کوثر، بیله سوار، لاهرود و هشتجین اعطا شد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =