ایسنا نوشت: مدیرکل بهزیستی لرستان در جلسه ای که با حضور دکتر خادمی استاندار لرستان و مهندس تندگویان معاونت وزارت ورزش و امور جوانان برگزار شد، گفت: نرخ رشد آسیب‌های اجتماعی ستاره‌دار در استان پایین است.

دکتر اسدالله حیدری در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، بیان کرد: مسائل اجتماعی بسیار پیچیده و چند بعدی است و ورود به آنها باید از طریق تحقیق و پژوهش است.

وی افزود: با استفاده از دیدگاه گروه‌های مرجع و دانشگاهی آسیب‌های اجتماعی را با هدف آسیب‌های اولویت‌دار احصا کردیم.

حیدری ادامه داد: اجرای طرح شیوع‌ شناسی آسیب‌های اجتماعی را به جهاد دانشگاهی واحد استان واگذار کرده‌ایم که هم اکنون در حال اجراست.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه با ورود مقام معظم رهبری، آسیبهای اجتماعی به گفتمان غالب ملی تبدیل شدند و مورد توجه نماینده عالی دولت با تاکید بر استفاده از ظرفیت NGO ها و توان مردم است.

وی افزود: در بحث اعتیاد لرستان یکی ازاستان‌ها با ریسک بالای کشوری بوده که درشش ماهه اول امسال به استانی با ریسک پایین تبدیل شده و یازدهم کشور هستیم.

این مسئول با بیان اینکه در بحث خودکشی جزو پنج استان کشور هستیم و عمده قربانیان جوانان هستند، اظهار کرد: فقر عمومی، پایین بودن سهم سرانه و...منجر به ایجاد این آسیب‌های اجتماعی شده که البته وضعیت خوبی در بین استان‌های کشور داریم.

حیدری با بیان اینکه در بحث طلاق رتبه دهم کشوری را داریم ، اظهار کرد: آمار طلاق نسبت به ازدواج زیاد است.

وی اضافه کرد: کوهدشت بیکارترین شهرستان استان با ۲۰ درصد رشد است؛ بیشترین افزایش طلاق به ترتیب در بروجرد، دورود و سلسله است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه در دهه اخیر( ٨ ۵ -۹۵) میزان طلاق از 10.8درصد به 5.5 درصد رسیده است، بیان کرد: طی سه سال اخیر آمار ثابت مانده و باید بتوانیم سالانه چهار درصد رشد طلاق را کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: شش برنامه برای کاهش و کنترل طلاق برای استان با برش‌های دستگاهی و مشخص شدن سهم هر دستگاه تعریف کردیم.

حیدری تاکید کرد: نرخ رشد آسیب‌های اجتماعی ستاره داردر استان پایین بوده و این موارد طی سه سال اخیر ثابت مانده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان اضافه کرد: ۳۲ درصد افرادی که طلاق می‌گیرند جوانان هستند و همچنین ۳۰ درصد افرادی که ازدواج می کنند زیر ۲۰ سال سن دارند.

وی تصریح کرد: ضعف مهارت‌های زندگی عامل اصلی طلاق تشخیص داده شده است. همچنین ۳۰ درصد افرادی که طلاق می‌گیرند در مناطق حاشیه‌ای هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =