ایسنا نوشت: رئیس جمهور مصر، رئیس سازمان اطلاعات این کشور را عزل و تا زمان مشخص شدن رئیس جدید، مدیر دفتر خود را سرپرست این نهاد مهم در مصر کرد.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، خالد فوزی، رئیس سازمان اطلاعات را برکنار و اکنون سرتیپ عباس کامل، مدیر دفتر خود را "به شکل موقت" جانشین او کرده است.

این عزل و نصب چند روز پس از انتشار فایل صوتی صورت گرفت که در آن یکی از افسران اطلاعات نظامی مصر طی گفت‌وگویی با شماری از اصحاب رسانه و هنرمندان این کشور، از آن‌ها می‌خواهد موضع سیاسی معینی در پیش بگیرند.

در این فایل افشا شده، به روشنی واضح است که اختلافاتی میان سازمان اطلاعات عمومی و سازمان اطلاعات نظامی مصر درخصوص انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر دیده می‌شود.

رسانه‌های مصر عباس کامل را مرد دوم دولت و جعبه سیاه دولت سیسی می‌خوانند.

در این راستا، مجدی شندی، سردبیر رونامه "المشهد" مصر گفت، تعیین عباس کامل به عنوان سرپرست سازمان اطلاعات نشان می‌دهد که قدرت اصلی مصر در اختیار نزدیکان سیسی است.

همچنین یکی از روزنامه‌نگاران مصر معتقد است، سیسی از زمان روی کار آمدنش به عمد دست به عملیات تخریبی در سازمان اطلاعات عمومی می‌زند و نتیجه آن بازنشست شدن ۷۳ عضو این سازمان است و این عمل نشان دهنده بی‌اعتمادی او به سازمان اطلاعات است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =