محمود احمدی‌نژاد معتقد بود: آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ کدام جرات حمله به ایران به بهانه‌ برنامه‌ هسته‌ای را ندارند.

به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاري رويتر یازده سال پیش گزارش داد: محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور ايران در گفت و گو با روزنامه‌ اسپانيايي ال موندو در سفرش به نيكاراگوئه اظهار كرد: آن‌ها ( رژيم صهيونيستي) از قدرت ملت ايران آگاهند، من فكر نمي‌كنم آن‌ها حتي جرات حمله به ما را داشته باشند نه آن‌ها و نه روساي شان ( چنين جراتي را ندارند).

او گفت: اين رژيم خواستار آن است كه به مردم ايران صدمه بزند آن‌ها روياهاي بسياري دارند اما به هيچ وجه قدرتمند نيستند.

محمود احمدي‌نژاد همچنين در گفت‌وگوی ديگري با شبكه ماهواره‌اي تلويزيون عربستان گفت كه در پيامش به پادشاه عربستان پيشنهاد كرده است كه دو كشور در راستاي كمك به ايجاد ثبات در عراق با يكديگر همكاري كنند.

آنگونه که ایسنا، 11 سال پیش گزارش داده است، همان زمان خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از احمدی نژاد آورده بود: ما، سعودي‌ها و ديگر كشورهاي همسايه مي‌توانيم به ملت عراق كمك كنيم تا رهبري را در جهت تحكيم توان دولت‌شان براي ايجاد ثبات و حفظ امنيت در كشورشان به دست گيرند.

وي در اين مصاحبه كه در ونزوئلا ضبط شده بود، گفت: من پيامي را براي شاه عبدالله در اين رابطه فرستادم و پاسخ در كل مثبت بود.

احمدي‌نژاد همچنين گفت كه آمريكايي‌ها «به دردسر افتاده‌اند و درصدد راهي براي خروج از آن هستند؛ در حالي كه منافع اقتصادي‌شان تضمين شود و استيلاي‌شان بر منطقه افزايش يابد.»

وي در خصوص برنامه‌ هسته‌اي ايران بار ديگر تاكيد كرد:« ما همواره آماده‌ گفت‌وگو هستيم، اما اگر مذاكره به عنوان ابزاري براي تحميل چيزي باشد كه غيرقانوني است آن‌ها بايد بدانند كه اين يك بن بست است.»
27215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =