ایلنا به نقل از رئیس اتاق بازرگانی ایران نوشت: اگر می‌خواهیم از فضای پسابرجام کمال استفاده را ببریم باید برای جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی، شفافیت پولی و مالی را به اقتصاد ایران وارد کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اهمیت برجام برای کشور گفت:  باید با رای دادن به کاندیدایی که به هر طریق ممکن سبب شد برجام برای کشور به ارمغان آید، از او تقدیر کنیم.

غلامحسین شافعی ادامه داد: ما باید با ایجاد محیط مناسب از فضای پسابرجام استفاده کنیم. در حال حاضر تنها استفاده‌ای که از برجام شده تقویت ارتباطات بین‌المللی در حوزه سیاسی و اقتصادی و بالا رفتن صادرات نفت است که این امر نشان می دهند هنوز از فرصت ها استفاده نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم از فضای پسابرجام کمال استفاده را ببریم باید برای جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی، شفافیت پولی و مالی را به اقتصاد ایران وارد کنیم. بعد از آن ثبات در قوانین از مهم‌ترین مولفه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.

شافعی تصریح کرد: بنا بر پیش‌بینی تحلیل‌گران اقتصادی در سال 2025 مرزهای اقتصادی جهان در کشورهای چین و هند است و با توجه به موقعیت جغرافی کشور ما از همین الان باید خود را آماده استفاده از این فرصت کنیم که این امر نیازمند ارتباطات بین‌المللی و تقویت جایگاه کشور در عرصه جهانی است. 

وی در پایان تصریح کرد: تشکیل اتاق بازرگانی جاده ابریشم و عضویت 56 کشور جهان در آن نشان از بازیابی دوباره این جاده را دارد. این نیز یکی از فرصت‌هایی است که باید از آن کمال استفاده را ببریم.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    12 3
    درود بر روحانی . زنده باد آزادی . مردم ایران با رای دادن به روحانی می توانند افراطیون و رانتخواران را از سیاست اخراج کنند
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    0 5
    حتما به شما رای می دهم گر چه توی هدیه برجام چیزی نبود
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    8 1
    قطعا به آقای روحانی رای میدهم این حداقل کاری است که می توان برای قدر دانی از زحمات ایشان در پیشبرد سیاست خارجی و جلوگیری از سقوط کشور به پرتگاه نابودی انجام داد