ساعت ۱۷:۲۰ امروز دوشنبه ۲۵ دی ۹۶ زلزله ای به قدرت ۴.۳ ریشتر فیروزکوه را لرزاند. کانون این زمین لرزه در فاصله ۱۴۵ کیلومتری تهران بوده است. آیا این زلزله برای تهران خطرناک است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلابن؛ تهران در یک ماه گذشت از زلزله ترسیده است؛ دو زلزله در غرب پایتخت، همه را نسبت به زلزله بزرگ تهران ترسانده است. اما از زلزله امروز فیروزکوه هم باید ترسید؟

دکتر فريبرز ناطقی‌الهی، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی و بنيانگذار مقاوم سازی و مديريت بحران در ایران درباره زلزله امروز فیروزکوه به خبرآنلاین می‌گوید: زلزله امروز فيروزكوه با بزرگای ۴.٣ ریشتر در نقطه‌ای که در روز چهار شهریور ۹۵ زلزله‌ای با بزرگای ۴.۶ ریشتری رخ داد و در تهران هم حس شد، ارتباطی با گسل‌های تهران ندارد، اما "می‌تواند، نه لزوما" علامت خوبی نباشد؛همانند ذخيره زياد انرژی در منطقه!

به عقیده او با توجه به فاصله ۱۴۰كيلومتری کانون این زمین لرزه با تهران، درصورت زلزله بزرگتر در اين گسل در فیروزکوه، ساختمانهای بلند تهران مي توانند آسيب پذير باشند: «بررسی دستگاه‌های لرزه‌نگار و آمادگی نسبی نیروهای امدادی قويا توصيه می‌شود.»

گفتنی است تهران باید برای دو نوع زلزله احتمالی بزرگ مهیا باشد؛ زلزله‌ای که به دلیل حرکت گسل‌های زیر شهر به وقوع بپیوندد و زلزله‌ای که در فاصله‌ای دورتر از پایتخت اتفاق بیفتد. 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    4 0
    تهران دیگه امن نیست بهترین راه فرار از تهران هست.