استقرار ۳۰ موکب توسط خراسان‌جنوبی در اربعین حسینی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در اربعین سال گذشته دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر وارد عراق شدند که ۷۰ درصد آن‌ها برادران بودند، اضافه کرد: ۱۷ هزار نفر از این تعداد از خراسان‌جنوبی اعزام شدند.

به گزارش خبرآنلاین ، موسی جوینده، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم خراسان‌جنوبی علی رغم محرومیت‌ها، کمک‌های خوبی به بازسازی عتبات عالیات دارند و در این امر در کشور پیشتاز هستند.
وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته 35 میلیارد تومان از محل نذورات مردم جمع‌آوری کرده‌ایم، افزود: از این محل توانستیم 12 پروژه را برای زائران در عتباب مقدسه اجرا کنیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با اشاره به دیگر کمک‌های مردمی خراسان‌جنوبی به عتبات عالیات، بیان کرد: از سه سال گذشته که کار بافت فرش را آغاز کردیم، هفت هزار متر مربع فرش برای صحن حضرت فاطمه زهرا(س) تولید کرده‌ایم.
جوینده ادامه داد: این فرش‌ها بعد از کارشناسی فروخته شده و درآمد حاصل از آن برای صحن حضرت فاطمه زهرا(س) هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون از محل فروش این فرش‌ها سه میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم، تصریح کرد: در حال حاضر 14 هزار بافنده در 250 کارگاه استان در زمنیه تولید فرش فعالیت می‌کنند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی بیان کرد: طرح بافت فرش یک طرح ابداعی استان ما است که از استان‌های فارس، یزد و چهارمحال و بختیاری برای آموزش و پیاده سازی این طرح در استان‌های خود به استان آمده‌اند.
جوینده با بیان اینکه در حال حاضر سه پروژه مهم را دست اقدام داریم، اظهار کرد: ساخت صحن مطهر صدیقه طاهره در نجف اشرف با 220 متر مربع در حال اجرا است.
وی ادامه داد: همچنین ساخت صحن زینب کبری(س) در کربلای معلی نیز از دیگر پروژه‌های در حال اجرا است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی پروژه ترفیع‌سازی گنبد امام حسین(ع) را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام دانست و افزود: مجری این طرح استان کرمان بوده و خراسان‌جنوبی برای مشارکت در آن اعلام آمادگی کرده است.
جوینده با بیان اینکه طی این پروژه، گنبد بارگاه امام حسین(ع) به طول هفت متر ارتفاع پیدا می‌کند، تصریح کرد: سهم خراسان‌جنوبی 200 خشت طلا در هر سال است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه مردم خراسان‌جنوبی در این امر استقبال خوبی داشته‌اند، افزود: این استان رتبه اول کشوری در بازسازی عتبات عالیات را به خود اختصاص داده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی ادامه داد: سرانه کمک‌های مردمی در سطح کشوری دو هزار و 500 تومان است که در خراسان‌جنوبی، این مقدار پنج هزار و 300 تومان است.
جوینده بیان کرد: مردم خراسان‌جنوبی نه تنها در کمک به بازسازی عتبات عالیات، بلکه در کمک‌های مردمی اربعین نیز رتبه اول را دارند.
خراسان‌جنوبی در اربعین 30 موکب برپا می‌کند
وی از برپایی 30 موکب خراسان‌جنوبی در عتبات عالیات خبر داد و افزود: این موکب‌ها شامل؛ هشت نانوایی، دو موکب اسکان، 15 موکب پذیرایی و پنج موکب در مسیر نجف تا کربلا است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی بیان کرد: سال گذشته خراسان‌جنوبی در عتبات عالیات 13 موکب برپا کرده که در آن هر روز 30 وعده غذا طبخ می‌شد.
جوینده با بیان اینکه در امسال در موکب‌های پذیرایی قرار است در هر وعده غذایی 90 هزار پرس غذای گرم برای توزیع آماده شود، تصریح کرد: این کار بسیار سخت است اما با لطف مردم استان امکان‌پذیر خواهد بود.
وی با بیان اینکه امسال میزان اسکان در موکب‌ها چهار برابر سال گذشته خواهد بود، اظهار کرد: اسکان 22 هزار و 700 نفر در سال جاری پیش‌بینی شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای خدمت به زائران حسینی در اربعین به چادر گروهی نیازمند هستیم که هر چادر دو میلیون و 300 هزار تومان هزینه دارد.
جوینده پتو را از دیگر نیازها دانست و ادامه داد: طی سال گذشته در راستای اجرای طرح « هر خانواده یک پتو» سه هزار تخته پتو جمع‌آوری شد.
وی اظهار کرد: گوشت قرمز، قند، برنج، حبوبات، ظروف یک بار مصرف و کپسول گاز از دیگر نیازهای اربعین است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی بیان کرد: موکب‌های استان، 13 آبان‌ماه سال جاری در محل مستقر شده و آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.
جوینده از احداث 100 چشمه حمام سرویس بهداشتی درکاظمین خبر داد و افزود: برای احداث این پروژه 10 نیرو اعزام شده‌اند و 24 نیروی دیگر نیز اعزام خواهند شد.
وی از برپایی یک موکب توسط اهل سنت خراسان‌جنوبی درعتبات عالیات خبر داد و اظهار کرد: این موکب به صورت شبانه روزی از زائران حسینی پذیرایی خواهد کرد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال از تمام شهرستان‌های استان کمک‌های مردم را دریافت کرده‌ایم، افزود: سال گذشته 17 هزار نفر از این استان در اربعین به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.
جوینده یادآور شد: مردم استان می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت اربعین ۶۲۷۳۸۱۱۰۹۵۶۶۷۹۷۵ به نام کمیته مشارکت های مردمی(اربعین) واریز و پتوها و مواد غذایی خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات و یا پایگاه‌های این ستاد در سطح شهرها تحویل دهند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =