به گزارش خبرآنلاین ، رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان‌جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: مهاجرت گسترده‌ای از روستاها به شهرها صورت می‌گیرد و این زنگ خطری برای امنیت کل کشور است.

به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در نشست فراکسیون ولایی با دکتر اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو با بیان اینکه خیلی خوشحالیم که رشته تخصص و کار جنابعالی در رشته آب است، گفت: متأسفانه مسئله آب که در حال حاضر کشور را با بحران مواجه ساخته در زمان آقای چیت چیان به آن توجهی نشد و امیدوارم که شما در این زمینه موفق باشید.

وی افزود: در جلسه اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کردیم که منطقه شرق کشور کمربند امنیت کل کشور است و مهاجرت گسترده‌ای از روستاها به شهرها صورت می‌گیرد و این زنگ خطری برای امنیت کل کشور است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در منطقه شرق کشور تراکم جمعیت کمی داریم، گفت: بخاطر کم آبی و خشکسالهای 18 ساله استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و بخش‌های دیگر کشور حدود دچار مهاجرتهای وسیع هستند در استان ما حدود 40 الی 50 درصد روستاییان در سالهای گذشته مهاجرت کردند.

وی با بیان اینکه که مرزهای شرق کشور در حال خالی شدن است، اظهار کرد: این زنگ ناامنی برای داخل کشور است و سئوال ما از شما به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو این است که برای بی‌آبی و بحث انتقال آب چه اقداماتی انجام خواهید داد.

عبادی افزود: دقیقا شفاف بیان شود که برنامه شما برای این موضوعات و اجرای آن چیست و طی چه مدتی می‌خواهید اجرا کنید؟

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با انتقاد از عملکرد آقای چیت چیان وزیر سابق نیرو، گفت: در برخی سالها شاهد بودیم که وزارت نیرو اعلام کرد و رسانه‌ها هم منعکس کردند که باروری ابرها در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی در حال انجام است و متاسفانه استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،و برخی استانهای دیگر فراموش شده بودند.

وی در پایان خواستار توجه وزارت نیرو به نوسازی شبکه آبرسانی و استفاده بهینه فاضلاب شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =