سرپرست فرمانداری رشت، خواستار واقعی دیده شدن سهم این شهرستان در جلسه‌های استانی شد و اظهار کرد: آبرسانی به روستاهای اطراف رشت با مشقت انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سید محمد احمدی در دیدار با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان با تسلیت حادثه کشتی سانچی اظهار کرد: سه نفر از افرادی را که در حادثه مذکور از دست دادیم، اهل رشت بودند.

وی به نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یادآور دلاورمردی‌های مردم ایران بوده ضمن اینکه پروژه‌های افتتاحی شهرستان رشت همزمان با دهه فجر در حال بررسی است.

سرپرست فرمانداری رشت در ادامه با بیان اینکه 10 درصد از مساحت گیلان در این شهرستان است، تصریح کرد: 956 هزار نفر جمعیت شهرستان رشت است و 679 هزار نفر از این جمعیت در شهر رشت زندگی می‌کنند.

احمدی، پرداختن به زیرساخت‌های شهرستان رشت را از اولویت‌های کاری خود اعلام کرد و گفت: استفاده از ظرفیت نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برای اجرای زیرساخت‌ها در شهرستان از جمله برنامه‌ها است.

وی با اشاره به شناور بودن جمعیت شهر رشت، بیان کرد: روزانه جمعیت شهر رشت به دو میلیون نفر افزایش می‌یابد و نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری رشت، خواستار واقعی دیده شدن سهم این شهرستان در جلسه‌های استانی شد و اظهار کرد: آبرسانی به روستاهای اطراف رشت با مشقت انجام می‌شود.

احمدی با بیان اینکه 11 درصد از محصول برنج گیلان و سه درصد از برنج کشور از شالیزارهای شهرستان رشت برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: رشت قطب کشاورزی گیلان محسوب می‌شود و 62 هزار و 338 هکتار شالیزار در این شهرستان داریم.

وی، رشت را سومین شهر گردشگرپذیر کشور توصیف کرد و یادآور شد: خدماتی که باید به گردشگران ارائه کنیم نیازمند برنامه‌ریزی است.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه آب روستایی، آب شهری و برق سه موضوع مهم این شهرستان است، تصریح کرد: با فرسودگی شبکه‌های آبرسانی و خطوط برق در شهرستان رشت مواجه هستیم و برطرف کردن آن مستلزم برنامه‌ریزی منسجم است.

احمدی بر استفاده از ظرفیت‌های ملی در برطرف کردن مشکلات شهر رشت تاکید کرد و گفت: 286 کیلومتر خطوط انتقال آب روستایی در شهرستان رشت داریم و بیش از 27 درصد آن دارای فرسودگی است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 900 کیلومتر خطوط فشار متوسط برق در شهرستان رشت داریم، متذکر شد: 25 درصد از خطوط مذکور معیوب است.

سرپرست فرمانداری رشت در پایان به کاهش نزولات جوی در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: تمام بخشداران و مدیران شهرستان پای کار هستند تا بتوانیم بحران کم‌آبی در رشت را مدیریت کنیم.

احمدی، لایروبی انهار و احیای آب‌بندان‌ها به منظور استفاده چندمنظوره را از جمله راهکارهای مدیریت بحران کم‌آبی در شهرستان رشت عنوان کرد

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =