نماینده ولی فقیه در گیلان به معضلات شهرستان رشت به‌ویژه شهر رشت اشاره کرد و گفت: معضل پسماند، آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و ترافیک شهر رشت رنج‌آور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با فرماندار، بخشداران و مدیران فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، اظهار کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) به مالک اشتر فرمود «افرادی برای انجام امور انتخاب کن که اهل تجربه باشند».

وی به جوان‌گرایی در دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: جوان‌گرایی امر خوبی محسوب می‌شود اما تجربه بالاتر از جوان‌گرایی است.

امام جمعه رشت با تأکید براینکه اداره‌ها نباید از افراد با تجربه خالی شود، بیان کرد: افرادی که به‌کار گمارده می‌شوند باید انسان‌هایی دارای شرم و حیا، صالح و با نماز باشند.

آیت‌الله قربانی بر جلوگیری از رفیق‌بازی در به‌کارگیری افراد در دستگاه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: با انتخاب افراد صالح بسیاری از مقاصد نظام اسلامی را می‌توان پیاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد ناهنجاری‌های اخیر در جامعه، تصریح کرد: بعضی‌ها می‌خواهند وجود کمبودها را ناشی از عملکرد مسؤولان نشان دهند اما وجود برخی از کاستی‌ها در جامعه تنها مربوط به عملکرد کارمندان دولت و مسؤولان نیست.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به استفاده دشمن از فضای مجازی در ایجاد اغتشاش، تحریک افراد به آتش زدن مساجد و مقابله با بسیج و سپاه اشاره کرد و یادآور شد: فقر، بیکاری و مشکلات بسیاری در جامعه وجود دارد و این امر در روحیه افراد تاثیر می‌گذارد اما برخی دنبال موج‌سواری از این مسائل هستند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه امکانات مسئولان برای انجام امور باید در نظر گرفته شود، متذکر شد: اختصاص اعتبارات برای اجرای برنامه‌ها در پایان سال صورت می‌گیرد و این امر در پیشبرد اهداف تاثیرگذار است.

وی همچنین به معضلات شهرستان رشت به‌ویژه شهر رشت اشاره کرد و گفت: سه موضوع مردم شهرستان رشت به‌ویژه شهر رشت را رنج می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در رشت، متذکر شد: مسؤولان باید در اصلاح و برطرف کردن معضل مذکور تمام تلاش خود را انجام دهند.

آیت‌الله قربانی بر اجتناب از اجرای برنامه‌های نمایشی توسط مسئولان تأکید کرد و افزود: منطقه زیبای سراوان رشت با وجود پسماند آلوده شده و شیرابه آن به مزارع سرازیر می‌شود.

وی با انتقاد از ترافیک شهر رشت، تصریح کرد: مسؤولان برای برطرف کردن معضل ترافیک شهر رشت باید اقدام کنند.

امام جمعه رشت، در پایان خواستار رسیدگی به مشکل جایگاه‌های سوخت شد و بیان کرد: جایگاه‌های سوخت با مشکلات بیمه و پرداخت حقوق کارکنان خود مواجه هستند و نیاز است کارمزد این جایگاه‌ها به‌موقع پرداخت شود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =