۰ نفر
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
 شناسایی 549 دیرآموز در لرستان

رئیس اداره پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به شناسایی 549نوآموز دیرآموز در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از اجرای کارگاه آموزشی "طرح مداخله به هنگام نوآموزان دیر آموز "با همکاری آموزش و پرورش استثنایی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمد حسن نظری با اعلام این خبر افزود: نوآموزان دیرآموز با هوش مرزی نیازمند به آموزش­های متناسب با توان و ویژگی های خود هستند.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد تسهیلاتی برای این نوآموزان در محیط مراکز پیش دبستانی، کمک شایان توجهی به نظام آموزشی می کند تا زمینه لازم برای آماده سازی آنان جهت ورود به دبستان را مهیا ساخته و از افت مکرر تحصیلی در بین این گروه جلوگیری کند.

نظری درخصوص جزئیات اجرای این طرح، افزود: در این طرح نوآموزان دیر آموز 5 ساله ­که توسط واحدهای کارشناسی سنجش و ارزیابی اداره های آموزش و پرورش استثنایی در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان شناسایی شده اند؛ مورد آموزش های تخصصی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: از آنجایی که نوآموزان دیرآموز با تاخیرهای رشدی و مشکلات درمهارت­های فرایندی روبرو هستند ، از عهده برنامه آموزشی مراکز پیش دبستانی و دبستانی بر نمی­ آیند، و ضرورت دارد آموزش های خاص به آنها داده شود تا بتوانند خود را با محیط های عادی آموزشی در سالهای بعدی تطبیق دهند.

نظری در پایان به اجرای طرح در 8شهرستان استان اشاره کرد و گفت: در این کارگاه آموزشی ؛16مربی پیش دبستانی آموزش های لازم را برای اجرای مطلوب طرح فرا گرفتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =