تراز دریاچه ارومیه ۲۷سانتیمتر کاهش یافت

با ادامه وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه، مدیر استانی ستاد احیا و مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه به انتقاد از وضعیت عملکردی دستگاه‌های اجرایی نسبت به مصوبات ابلاغی پرداختند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، برطبق آخرین آمارهای منتشره توسط مطالعات پایه منابع آب وزارت نیرو، تراز آب دریاچه ارومیه ۲۷دی‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۵ درصدی به ۱۲۷۰.۳۰ رسیده است.

همچنین در این آمار آمده است وسعت دریاچه با کاهشی ۱۵درصدی نسبت به قبل به ۱۷۵۹.۲۳ کیلومترمربع رسیده و حجم آب موجود نیز به حدود یک میلیارد و ۱۰۰میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

فرهاد سرخوش مدیراستانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در مورد وضعیت این پهنه آبی به تسنیم گفته است: با افزایش کشت چغندر قند در حوضه آبریز دریاچه، عملا جهاد کشاورزی به وظایف محوله عمل نکرده و مصوبات مربوط به این دستگاه اجرایی تنها روی کاغذ مانده است.
وی افزوده است: قرار بود کشت چغندر قند در حوضه آبریز دریاچه به ۱۲هزار و ۶۰۰هکتار برسد که طبق اعلام خود این دستگاه اجرایی، هم‌اکنون ۱۶هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول پرآب در حوضه آبی است.

مسعود تجریشی مدیردفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه هم در گفتگو با خبرگزاری ایسنا با انتقاد از عملکرد دستگاه اجرایی در مورد مصوبات ابلاغی آنان گفته است: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد هیچ یک از دستگاه‌ها در ارتباط با احیای دریاچه ارومیه به قول خود عمل نکرده‌اند، بهانه آنها این است که دولت بودجه کافی را به آنها اختصاص نداده است. این در حالیست که صندوق توسعه ملی هزینه پروژه‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه را پرداخت می‌کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =