سرانه مصرف آب در استان زنجان ۲۰۱ لیتر در شبانه روز است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: سرانه مصرف آب در استان ۲۰۱ لیتر در شبانه روز است و این میزان مصرف آب در کشور ۲۰۵ لیتر در شبانه روز برای هر فرد و در هان ۱۵۰ لیتر درشبانه روز برای هر فرد است.

به گزارش خبرآنلاین؛ علیرضا جزء قاسمی در جلسه شورای کارگروه آب گفت: میزان مصرف آب مشترکان در استان در شش ماهه نخست سال جاری ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب بوده که از این میزان ۲۳ میلیون متر مکعب مربوط به مصارف خانگی و ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب در سایر بخشها بوده است.

وی اظهار کرد: میزان مصرف آب در بخش خانگی در شش ماهه سال گذشته ۴۰۰ هزار متر مکعب بوده و با توجه به افزایش تعداد مشترکین این میزان افزایش مصرف یک روند عادی دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گفت: مصرف آب شرب شهری در شهر زنجان بالاتر از میانگین استاندارد جهانی است و مصرف آب شرب شهری زنجان ۲.۵ تا ۳ برابر استاندارد جهانی آن بوده است.

جزء قاسمی نبود الگوی مصرف آب را مشکل مهم در مدیریت مصرف منابع آب عنوان کرد و گفت: میزان مصرف آب مشترکین در استان زنجان طی شش ماهه نخست سالجاری نسبت به سال گذشته ۷۰۰ هزار متر مکعب افزایش داشته است.

وی افزود: منابع آب محدود است و باید مردم نسبت به درست مصرف آب توجه جدی داشته باشند و بافرهنگسازی مردم را به این باور برسانیم که مشکل آب مختص دولت و شرکت آب و فاضلاب نیست و برای همه مردم مشکل است و همه بر مصرف درست آب توجه کنند.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =