بررسی‌های اخیر دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد که یک مکانیسم بیولوژیکی باعث برقراری ارتباط میان دستگاه گوارش و مغز انسان می‌شود تا ایجاد حس گرسنگی کند. حالا این دانشمندان متوجه ترکیب هورمون‌های مختلف شده‌اند که سیگنال سیری به مغز می‌رساند و شما میلی به خوردن غذا ندارید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیجیاتو،قبلا باور بر این بود که هیپوتالاموس در مغز مرکز کنترل گرسنگی است اما حالا گفته می شود که بخشی به نام نورون های مرتبط با آگوتی بیان کننده پروتئین (به اختصار AgRP) دلیل اصلی گرسنگی به حساب می آیند. جی. نیکولاس بتلی از نویسندگان مقاله می گوید: «وقتی این نورون ها به کار می افتند در واقع به شما می گویند که 'بهتره که بری غذا بخوری، داری از گرسنگی می میری'.»

مشاهدات اولیه این تیم نشان می دهد که حتی دیدن و بو کردن غذا می تواند میزان فعالیت های نورون های AgRP را کاهش دهد بنابراین ارتباط این نورون ها با خوردن غذا چندان مستقیم نیست.

سپس در تحقیقات بیشتر مشخص شد که علی رغم فریب خوردن نورون ها، زمانی که سیستم گوارشی تشخیص دهد غذایی مصرف نشده و یا غذا فاقد کالری است، با مغز ارتباط برقرار کرده و پیام گرسنگی را دوباره و در حدود ۲۰۰ ثانیه بعد فعال می سازد.

در واقع معده شما هر چقدر هم که مواد غذایی بی کالری دریافت کند، باز هم می تواند این پیام را به مغز ارسال کند و شما احساس گرسنگی کنید. به همین دلیل است که پس از مصرف غذاهای کم کالری، مرتبا احساس گرسنگی می کنید.

پس از این اتفاق، وقتی که بدن متوجه فریب غذای بی کالری می شود، به مغز پیام می دهد که دوباره احساس گرسنگی کند. اما دانشمندان با ترکیب سه هورمون که همزمان با غذا به موش های مورد آزمایش تزریق کردند جلوی فعالیت AgRP را می گیرند و بدن احساس سیری پیدا می کند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =