بلک فرایدی یا جمعه سیاه «بزرگ‌ترین حراجی سال» در دنیا است.

 بلک فرایدی یا جمعه سیاه «بزرگ‌ترین حراجی سال» در دنیا است. این حراجی که خاستگاه آن در امریکا است روز پس از شکرگزاری آغاز می‌شود و فروشگاه‌های بزرگ و کوچک در امریکا تخفیف‌های زیادی روی کالاهای خود می‌دهند. مردم از شب قبل جلوی فروشگاه‌ها صف می‌بندند یا حتی می‌‌خوابند که شاید بتوانند کالای مورد نظرشان را با تخفیف خوبی تهیه کنند. بزرگ‌ترین خرید و فروش‌های سال امریکا در این روز رخ می‌دهد.

کدام کشورها بلک فرایدی دارند

بلک فرایدی کم‌کم به دیگر کشورهای دنیا هم سرایت کرده است؛ کشورهایی همچون انگلیس، کانادا، اوکراین، مکزیک به واسطهٔ فروشگاه‌های اینترنتی حالا بلک فرایدی دارند. بعضی از کشورها هم بلک فرایدی خاص خود را دارند؛ مثل چین که فروشگاه‌هایش در روز مجردها تخفیف‌های ویژه دارند.

در کانادا از سال ۲۰۰۸ بلک فرایدی هم وارد بازار آنها شد. بسیاری از کانادایی‌ها برای خرید در بلک فرایدی از مرزهای کانادا خارج می‌شدند و به امریکا می‌رفتند. فروشگاه‌های کانادایی برای اینکه این حجم از فروش و سود را از دست ندهند، بلک فرایدی را در کانادا برگزار کردند.

در حوزه‌ٔ خلیج فارس هم امارات و سایت سوق به عنوان اولین کشوری که  همگام با بلک فرایدی امریکا دست به حراج‌های شگفت‌انگیز زد، با جمعهٔ سفید وارد کوران داغ تخفیف‌ها شد.

بلک فرایدی و فروش اینترنتی

بر اساس آمارها، چند سالی هست که با به روی کار آمدن فروشگاه‌های اینترنتی، مردم بیشتر به خرید اینترنتی روی آورده‌اند و شاید کم‌کم دوران خریدهای حضوری رو به اتمام باشد. بر اساس آمار ۴۶ درصد از مردم امریکا قبل از خرید کردن حتماً در اینترنت کالای خود را جست‌وجو می‌کنند و اطلاعاتی در مورد آن کسب می‌کنند.

حالا بلک فرایدی را با نام فروشگ‌های اینترنتی بزرگی همچون آمازون یا ایبی می‌شناسند. دیگر بلک فرایدی تبدیل شده است به couch Friday! کاربران در خانه خود می‌نشینند و خیلی راحت کالایی را که از قبل انتخاب و بررسی کرده‌اند خریداری می‌کنند.

همین فروشگاه‌های اینترنتی باعث شده‌‌اند که بلک فرایدی دیگر محدود به یک روز نشود. بسیاری از فروشگاه‌ها از چندین روز قبل تا چندین روز بعد از بلک فرایدی تخفیف‌های داغ خود را عرضه می‌کنند. برای مثال امسال آمازون جشنوارهٔ بلک فرایدی خود را ۱۳ روز زودتر شروع می‌کند. پس شاید روزهای حراجی بلک فرایدی عنوان مناسبی برای این رویداد باشد.

این روز اینقدر مهم است که نزدیک به ۳۰ درصد از فروش فروشگاه‌ها در بلک فرایدی رخ می‌دهد. پس همهٔ فروشگاه‌ها علاقه دارند تا در این روز بیشترین فروش را داشته باشند. از هر ۱۰ امریکایی ۵ نفرشان در بلک فرایدی شرکت می‌کند و یا قصد شرکت دارد. تقریباً نیمی از مردم امریکا خود را برای چنین روز مهمی آماده می‌کنند و به طور متوسط هر امریکایی ۳۰۰ دلار در بلک فرایدی خرید می‌کند.

اما چه کالاهایی بیشترین فروش را دارند؟

هر کالایی که بیشترین حراج را بخورد! اما در طول چند سال اخیر یک سری از کالاها همیشه بیشترین تخفیف را داشته‌اند و استقبال بیشتری از آنها شده است. وسایل دیجیتالی، پوشاک، پکیج‌های مسافرت، اسباب‌بازی‌ها از جمله محصولاتی هستند که هر ساله بیشترین خرید را دارند.

 

چگونه در بلک فرایدی یا جمعهٔ سیاه خرید کنیم؟

در بلک فرایدی زمان و سرعت عمل حرف اول را می‌زند. در روزهای حراج بلک فرایدی تعداد کالاها محدود است و با توجه به تخفیقی که دارند خیلی زود تمام می‌شوند. بنابراین در این روزها شما وقت ندارید تا در سایت‌ها بگردید و ببینید کدام کالا بهتر است و کدام مدل مناسب‌تر است. باید از قبل آمادهٔ این روز مهم باشید.

شما با حجم زیادی از کالاهای مختلف در فروشگاه‌های مختلف روبه‌رو هستید. اول مشخص کنید چه نوع کالایی می‌خواهید. مثلاً اگر به دنبال هدفون هستید از قبل بررسی کنید که کدام برند و مدل هدفون به بودجهٔ شما می‌خورد. فروشگاهی هم که می‌خواهید از آن خرید کنید را انتخاب کنید و منتظر تخفیف بلک فرایدی باشید.

حتماً شبکه‌های اجتماعی فروشگاه موردنظرتان را دنبال کنید. باید بدانید آنها از کی تخفیف‌های خود را آغاز می‌کنند. در این چند روز مرتب باید گوش به زنگ باشید تا بتوانید بیشترین استفاده را از بلک فرایدی داشته باشید.

خرید مستقیم از سایت آمازون :

آنچه در ابتدا لازم است برای خرید از آمازون بدانید این است که سایت آمازون در کشورهای مختلفی مثل امریکا‌، انگلیس‌، آلمان‌، کانادا‌، فرانسه‌، ایتالیا‌، اسپانیا، ژاپن و چین شعبه دارد (که در انتهای سایت می‌توانید آن را مشاهده کنید) و دارای آدرس‌های مختلف است مثل co.uk برای انگلیس، .de برای آلمان. پس اولین نکتهٔ مهم در خرید از آمازون توجه به این موضوع است که می‌خواهید کالای خود را از کدام شعبهٔ آمازون خریداری کنید و سپس مراحل خرید خود را تکمیل کنید.

بلک فرایدی ۲۰۱۷ با لک‌لک

امسال همانند سه سال گذشته گروه لک‌لک همگام با فروشگاه‌های بزرگ دنیا همچون آمازون در بلک فرایدی حضور دارد تا کالاهای اصل را با قیمت مناسب‌تری در اختیار کاربران خود بگذارد. لک‌‌لک همهٔ زمینه‌ها را مهیا کرده است تا شما هم بتوانید از ایران در حراج‌‌‌های داغ بلک فرایدی شرکت کنید.

از قبل کالای خود را بررسی کنید. در سایت ما ثبت نام خود را تکمیل کنید و فقط در روز بلک فرایدی خرید خود را تکمیل کنید. در سریع‌ترین زمان ممکن کالای خود را به شما می‌رسانیم.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725489