ساخت 161 واحد مسکونی برای مددجویان اردبیلی

161 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل که فاقد منزل مناسب بودند، با پرداخت چهار میلیارد و 800 میلیون تومان خدمات عمرانی در 10 ماهه نخست سال‌جاری صاحب‌خانه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ فرهاد آزادپور، مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبيل با اشاره به اینکه 161 واحد مسكوني در 10 ماهه نخست سال‌جاري براي خانوار تحت حمايت كه فاقد منزل مناسب و مقاوم بودند ساخته شده است، گفت: حدود چهار ميليارد و 800 ميليون تومان براي خريد، ساخت و بهسازي منازل مددجويان هزينه پرداخت شده است.

وي با اعلام اينكه 75 منزل مسكوني براي خانوار تحت حمايت ساكن در شهرستان‌هاي اين استان خريد و ساخته شده است، بيان كرد: بيش از سه ميليارد تومان براي خريد و ساخت واحد مسكوني براي مددجويان شهري هزينه پرداخت شده است.

آزادپور به پرداخت يك‌ميليارد و 700 ميليون تومان هزينه براي بهسازي منازل مددجويان ساكن در روستاها و مناطق محروم استان اردبيل اشاره كرد و افزود: با ارائه خدمات عمراني، 86 خانوار تحت حمايت روستايي از سرپناهي مناسب بهره‌مند شدند.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبيل با بيان اينكه تهیه مسکن مناسب برای اقشار آسيب‌پذير یکی از برنامه‌ها و خدمات اساسی كميته امداد است، افزود: رفع مشكل مسكن، مهم‌ترين دغدغه مددجويان را برطرف مي‌كند تا مسير توانمندسازي و خودكفايي آنها هموارتر شود.

وي با اشاره به اينكه سرپناه مناسب و مقاوم بخش مهمي از نيازهاي اساسي مددجويان را كاهش مي‌دهد، بيان كرد: بهره‌مندي خانوار تحت حمايت از منزل مناسب، موجب دلگرمي آنها مي‌شود تا با روحيه و اميد بيشتري به زندگي ادامه دهند.

آزادپور با بيان اينكه حمايت همه‌جانبه خيران و نيكوكاران در زمينه خريد، ساخت و بهسازي منازل مددجويان مي‌تواند توانمندسازي و خوداتكايي خانوار تحت حمايت اين استان را رقم بزند، افزود: خيران حدود 400 ميليون تومان در قالب «طرح رضوان» در 10 ماهه نخست سال‌جاري به خانه‌دار شدن مددجويان اردبيلي كمك كرده‌اند.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه 60 حمام و سرويس بهداشتي براي خانوار تحت حمايت ساخته شده است، گفت: 92 ميليون تومان براي ارتقاي شاخص‌هاي بهداشتي منازل مددجويان هزينه پرداخت شده است.

وي با بيان اينكه 970 ميليون تومان براي تعمير 612 منزل مسكوني خانوار تحت حمايت هزينه پرداخت شده است، افزود: براساس نيازسنجي‌هاي انجام شده از خانوار تحت حمايت، خدمات عمراني به مددجويان ارائه مي‌شود تا منازل آنها در برابر حوادث طبيعي و غيرمترقبه مقاوم باشد.

آزادپور با اشاره به اينكه تمامي منازل، اثاثيه و وسايل فضاي خودكفايي 27 هزار خانوار تحت حمايت اين استان از بيمه حوادث برخوردار هستند كه در صورت بروز حوادث طبيعي يا غيرمترقبه، خسارت ناشي از آن به مددجويان پرداخت مي‌شود، اعلام كرد: با بهره‌مندي از بيمه حوادث تمامي هزينه‌هاي ناشي از خسارت زلزله، سيل، آتش‌سوزي، صاعقه، انفجار و ساير حوادث طبيعي يا غيرمترقبه به مددجويان اردبيلي پرداخت مي‌شود.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبيل با بيان اينكه براساس تفاهمنامه منعقد شده با بيمه طرف قرارداد، در صورت خسارت به منازل خانوار تحت حمايت در مناطق شهري تا سقف 35 ميليون تومان و اثاثيه 15 ميليون تومان به آنها پرداخت مي‌شود، گفت: مددجويان ساكن در روستاها و مناطق محروم نيز در صورت بروز حوادث تا سقف 20 ميليون تومان براي منازل و 10 ميليون تومان براي اثاثيه خود از بيمه طرف قرارداد خسارت دريافت خواهند كرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =