علی عطشانی کارگردان فیلم سینمایی «پارادایس» که به تازگی رفع توقیف شده است می‌گوید شورای پروانه نمایش با اکران فیلمش مشکلی نداشته و شخص معاون نظارت و ارزشیابی مخالف اکران فیلم بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از تشکیل کمیته بازبینی فیلم‌های توقیفی و پس از کش وقوس‌های فراوان در نهایت نام فیلم که توانستند مجوز اکران بگیرند منتشر شد. فیلم سینمایی «پارادایس» به کارگردانی علی عطشانی از جمله فیلم‌هایی بود که توانست بعد از دو سال توقیف در نهایت مجوز اکران بگیرد. کارگردان این فیلم سینمایی در گفتگو با خبرآنلاین از جزئیات حل شدن مشکل فیلم برای اکران و زمان روی پرده رفتن آن گفته است که در ادامه می خوانید.

علی عطشانی در گفتگو با خبرآنلاین درباره امیدواری‌اش به برطرف شدن مشکل اکران فیلمش گفت: «از همان ابتدای کار که آقای داروغه‌زاده به سازمان سینمایی آمدند من امیدوار بودم که اتفاقات مثبتی در راستای حل مشکل فیلم‌های توقیفی بیفتد.»

او ادامه داد: «شورای محترم پروانه نمایش از همان ابتدا و در این یکی دو سال اخیر خیلی با من همراهی کردند، بخصوص آقای اسفندیاری به عنوان نماینده شورا که با من در ارتباط بودند بسیار دید مثبتی داشتند و ما هم سعی کردیم با تعاملی دو طرفه تمام مواردی که دوستان مدنظرشان است را اجرایی کنیم.»

کارگردان «پارادایس» افزود: «با اینکه شورای پروانه نمایش با فیلم مشکلی نداشتند و بارها این موضوع را به من گفته بودند ولی شخص معاون نظارت و ارزشیابی بر این باور بودند که این کار را انجام ندهند. خوشبختانه آقای داروغه‌زاده که آمدند وقتی دیدند این تعامل بین طرفین، یعنی بین ما و شورای پروانه نمایش به صورت تمام و کمال وجود دارد با اکران موافقت کردند. ایشان هم فراقانونی عمل نکردند و از همین جا دست ایشان را می‌فشارم که باعث امیدواری سینماگران می‌شوند. ایشان ثابت کردند متولی سینمایی کشور پشت فیلمساز هست و فیلمساز می‌تواند به آنها تکیه کند. همانطور که گفتم من از بدو آمدن آقای داروغه‌زاده بسیار امیدوار بودم و جا دارد اینجا از تک تک اعضای شورای نمایش بخاطر صبوری که در این دو سال داشتند تشکر کنم.»

این کارگردان همچنین درباره اصلاحات انجام گرفته بر روی فیلم برای اکران نیز توضیح داد: «ما پیش از این خیلی صحنه‌ها را با صداگذاری و خیلی جاها را با حذف پلان‌هایی که به کلیت فیلم صدمه نمی زد اصلاح کردیم، در واقع با تعامل با دوستان شورای پروانه نمایش به نتیجه رسیده بودیم ولی متاسفانه با این حال باز هم فیلم برای اکران دچار مشکل بود.»

عطشانی همچنین گفت: «شاید خیلی‌ها فکر کنند من الان باید اعتراض کنم که دو سال است فیلمم اکران نشده، ولی من سعی کردم اینطور برخورد نکنم. مشکلات این اتفاق به هر حال متوجه من بود، جواب سرمایه‌گذارها را من باید می‌دادم و سرمایه خودم هم خوابیده بود و چندین مشکل و مسئله دیگر. ولی  در این مدت من شاهد بودم که شورای پروانه نمایش با ما همراه بودند و بعد از اینکه اصلاحیه‌ها را انجام دادیم هیچ مشکلی نداشتند اما ظاهرا مسئله از سمت و سوی دیگری بود که حالا دیگر بهتر است از آن بگذریم چون الان به عنوان کارگردان این فیلم خوشحالم که بالاخره «پارادایس» پروانه نمایش گرفت.»

کارگردان «نقش‌نگار» در ادامه درباره تعاملاتی که با شورای پروانه نمایش برای اصلاحات فیلمش دشته توضیح داد: «تعاملی که ما با دوستان پروانه نمایش داشتیم خیلی گسترده بود، شاید لیست اصلاحیه‌های که برای فیلم به من دادند به هر فیلمساز دیگری می‌دادند همان اول کار جا می‌خورد و یا شاید می‌گفت من این موارد را انجام نمی‌دهم ولی وقتی از گفتمان و تعامل حرف می‌زنیم معنی‌اش همین است که بتوانیم با گفتگو مسائلی که وجود دارد را حل کنیم. من و آقای اسفندیاری در جلسات متعددی با هم صحبت کردیم و سعی کردیم دغدغه‌های طرفین را بفهمیم. برای مثال من می‌گفتم آقای اسفندیاری اگر شورا مثلا این موارد را گفته به چه دلیل این گفته و از چه چیزی نگران هستند؟ ایشان هم برای من توضیح می‌دادند ممکن است مثلا از این سکانس چنین برداشتی شود. من می‌رفتم چند طرح برایشان می‌آوردم که اگر اینطور شود، مئسله حل است و در نهایت به یک جمع‌بندی می‌رسیدیم.»

این کارگردان سینما درباره حذف سکانس‌های فیلم و لطمه‌ احتمالی که به فلیمش وارد شده نیز توضح داد: «برخی از سکانس‌ها دابس صداگذاری شد، مشکل برخی دیگر با حذف پلان حل شد و برخی دیگر از سکانس‌ها نیز با جا به جا کردن راش‌ها اصلاح شدند. مشکل یک یا دو سکانس را هم با فیلمبرداری مجدد برطرف کردیم. اما خوشحالم که هیچگونه ضربه‌ای به فیلم و قصه‌اش نخورد و حتی به صحنه‌های کمدی فیلم هم با درایتی که دوستان پروانه نمایش داشتند هیچ ایرادی وارد نشد.»

عطشانی در پاسخ به این سوال که قصه «پارادایس» با توجه به گذشت دوسال از ساخته شدن آن هنوز هم به روز است و کهنه نشده است گفت:  قصه این فیلم نه تنها تازگی‌اش را از دست نداده است بلکه زمانی که ما داشتیم این فیلم را می‌ساختیم صفحات مجازی مثل حالا اینقدر همه‌گیر نشده بودند. آن موقع در ایران برنامه‌های مجازی مثل وایبر و وی‌چت فعال بودند اما اوائل استفاده از اینستاگرام و تلگرام بود و این دو برنامه هنوز مثل حالا همه‌گیر نشده بود ولی الان این اپلیکیشن‌ها خیلی بیشتر از قبل فراگیر شده‌اند و اتفاقا موضوع فیلم هم به روزتر شده است.»

کارگردان فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش» درباره زمان اکران «پارادایس» نیز به خبرآنلاین گفت: «از سال گذشته و از همان موقعی که فیلمبرداری تمام شد قرارداد پخش را با آقای حبیب اسماعیلی بستیم و انشالله بعد از دهه ماه محرم فیلم اکران خواهد شد. آقای اسماعیلی هم در صدد هستند تا بتوانند فیلم را بعد از محرم اکران کنند. ان‌شاالله من به ایران برگردم برای اکران فیلم، برنامه‌های متنوعی داریم که مردم فیلم را با اطلاعات کامل ببینند و با شناخت کافی این اثر را برای تماشا انتخاب کنند.»

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =