ایرنا نوشت: تهیه کننده فیلم سینمایی «شیفت شب» ضمن استقبال از تصمیم اکران پنج فیلم توقیفی افزود: تجربه نشان داده، اتفاق خاص و ناگواری در جامعه با اکران فیلم‌های توقیفی رخ نداده است.

حبیب اسماعیلی تصریح کرد: کارگردان ها برای ساخت آثار سینمایی، خطوط قرمز را می شناسند و اصول را رعایت می کنند و فیلم های توقیفی در واقع دچار نوعی نوعی سوءتفاهم شده اند.

او با بیان اینکه برای تولید یک فیلم زحمات زیادی کشیده می شود، اظهار کرد: وقتی فیلمی ممیزی می خورد تا اکران نشود، به تهیه کننده خسارت زیادی می رسد و چرخه اقتصاد سینما نیز مختل خواهد شد.

اسماعیلی تصریح کرد: دستگاه های مختلف نباید حساسیت زیادی روی اکران فیلم های سینمایی داشته باشند و سلیقه ای برخورد نکنند، زیرا صنعت سینما نیاز به رونق اقتصادی دارد و در شرایط حاضر، گیشه سینماهای کشور در مضیقه هستند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «ساکن طبقه وسط» با بیان اینکه تاکنون با اکران فیلم های توقیفی اتفاق خاصی نیافتاده است، گفت: به عنوان مثال فیلم «به رنگ ارغوان» ساخته ابراهیم حاتمی کیا که پس از چند سال توقیف در نهایت در سالن های سینمایی به نمایش درآمد و با اکران آن اتفاق ناگواری در جامعه نیافتاد.

اسماعیلی با بیان اینکه سازمان سینمایی مساعدت های زیادی برای رفع فیلم های توقیفی دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان باید شرایط امروزی را در نظر بگیرند، اقشار مختلف جامعه به تولیدات ماهواره ای، فضای مجازی و فیلم های خارجی دسترسی دارند که نقش و تاثیر این رسانه ها را نباید در فرهنگ ایرانی نادیده گرفت.

با در نظر گرفتن این شرایط ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید آزادی عمل به خرج بدهد تا فیلم های جذاب تر تولید شود و استقبال مردم از کانال ماهواره ای کاهش یابد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «راننده تاکسی» با بیان اینکه موضوع اکثر فیلم های توقیفی اجتماعی است، تصریح کرد: آزادی عمل برای تولید فیلم های اجتماعی باید به وجود آید تا کاستی ها، آسیب ها و نقاط ضعف و قوت شناسایی و مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی هفته گذشته از رفع توقیف پنج فیلم سینمایی خبر داد و گفت: ۱۲ فیلم توقیف شده در کمیته‌ای که به دستور وزیر ارشاد تشکیل شده بود، مورد بررسی قرار گرفتند و از میان آنها کارگردانان و تهیه کنندگان پنج فیلم، اصلاحات پیشنهادی این کمیته را پذیرفتند.

به گفته ابراهیم داروغه‌زاده، پنج فیلم «خانه دختر»، «خانه پدری»، «عصبانی نیستم»، «آشغال‌های دوست داشتنی» و «پارادایس» پس از اصلاحات مورد نظر این کمیته مجوز نمایش گرفتند و به زودی اکران خواهند شد.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =