ایسنا نوشت: حسینعلی امیری گفت: هیات رئیسه مجلس در حال بررسی درخواست بازشماری آرای موافق وزیر نیرو است و نتیجه را اعلام خواهد کرد.

حسینعلی امیری درباره احتمال تغییر آرای بیطرف اظهار کرد: هیات رئیسه مجلس در حال بررسی موضوع است و نتیجه را اعلام خواهد کرد. همانطور که در مورد آقای آخوندی این بررسی انجام شد و 10 رای به آرای موافق وی اضافه شد. باید منتظر اعلام نتیجه هیات رئیسه درباره آرای بیطرف باشیم.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه درباره برگزاری برخی جلسات وزرا با نمایندگان در خارج از مجلس بویژه جلسه معروف به جلسه میدان آرژانتین تصریح کرد: ما دستورالعملی را به وزرا برای تعامل با مجلس داده‌ایم که وزرا هم در این چارچوب عمل کرده و با نمایندگان دیدار داشته و دغدغه‌های آنها را شنیده ‌اند. من نشنیده‌ام خارج این چارچوب فعالیتی انجام شده باشد، اما اگر آنچه که شما می گویید درست باشد قابل پیگیری خواهد بود.

از معاونت اجرایی دولت تا سفر روحاني به نيويورک 

همچنین ایلنا نوشت:

سید محمود واعظی در پایان جلسه هیات دولت در مورد خبر معاونت اجرایی مهرعلیزاده گفت: اصلا برای معاون اجرایی هنوز بحثی نکردیم. معاون پارلمانی هم کار خود را می‌کند و یکی از گزینه‌های جدی در این باره خود آقاي امیری است.

وی درباره حضور نوبخت در جایگاه سخنگویی گفت: سخنگو در دولت دوازدهم باید وقت موسعی برای کار بگذارد و مردم و افکار عمومی نه هفته‌ای یک بار بلکه بیشتر در جريان امور قرار بگيرند و روی این مساله گروهی مطالعه می‌کنند.

واعظی درباره احتمال تشکیل معاونت اطلاع‌رسانی گفت: نمی‌دانم بحث معاونت را چه کسی گفته است. چیزی که نظر رئیس‌جمهور است این است که در دولت دوازدهم وضعیت اطلاع‌رسانی را ساماندهی کنیم و مسئول مستقیم بگذاریم که وقت موسعی برای کار بگذارد و اطلاع‌رسانی بهتر باشد. این مسئول می‌تواند، مشاور، دستیار یا معاون باشد. تصمیم در این مورد با رئیس‌جمهور است.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در مورد اینکه ایا قرار است تمام تصمیمات اقتصادی زیر نظر معاونت اقتصادی باشد، گفت: تشکیل معاونت اقتصادی طبیعی است. بر اساس قانون وزرا و همه مسئولان اجرایی با رئیس‌جمهور کار می‌کنند. معمولا در دولت برای هماهنگی ساز و کارهاي مختلفی داریم. یک وقت در ستاد اجرایی که آقاي روحانی تشکیل می‌دهد و نیلی دبیر آن است، لازم است قبل از جلسه گروهی آن را مطرح کنند یا در کمیسیون‌ها بحث شود.

وی ادامه داد: این مساله مطرح نیست که چه کسی به چه کسی پاسخگو باشد. همه هم سطح هستند و ما در دولت تیمی کار می‌کنیم. کسی برتر از دیگری نیست. بیشتر صمیمیت است. بارها یک وزیر جلسه می‌گذارد و ۵ وزیر دیگر می‌روند در آن شرکت می‌کنند هفته بعد طور دیگری و این به معنای این نیست یکی از دیگری دستور می‌گیرد، اسم همکاری بیشتر به آن می‌خورد.

واعظی تاکید کرد: یک برداشت نادرست منتقل شده وقتی می‌گویند معاونت ممکن است فکر کنند مثل معاونت محیط زیست است. نظر رئیس جمهور این نیست که تشکیلات جدید شکل بدهیم. اقای رئیس‌جمهور می‌تواند معاونت‌های مختلف داشته باشد.

واعظی در پاسخ به پرسش دیگری درباره حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل نیز گفت: موضوع حضور رئیس جمهور در نیویورک در حال بررسی است.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =