۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

تنها 6 درصد مدارس استان اردبیل دونوبته است در حالی که این میانگین در کشور 10 درصد است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ احمد ناصری در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: با به صدا درآمدن زنگ شکوفه ها و غنچه ها بیش از ۲۱ هزار و ۳۱۳ کلاس اولی و ۱۷ هزار پیش دبستانی برای اولین بار راهی مدارس شدند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی سپری شده در همه حوزه ها شاهد موفقیت و روند روبه رشد فعالیت های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و تربیت بدنی بودیم خاطرنشان کرد: ما در ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی با نوآوری و مشارکت فعالانه در سالتحصیلی گذشته موفق عمل کردیم به طوری که در ارزیابی عملکرد شاخص های عمومی و تخصصی آموزش و پرورش استان اردبیل با کسب ۱ هزار و ۹۰۸ امتیاز از ۲ هزار امتیاز لازم در جایگاه دوم در بین دستگاه های اجرایی استان قرار گرفت.

ناصری موفقیت آموزش و پرورش استان اردبیل را در آزمون نهایی و کنکور سال جاری یادآور شد و بیان کرد: از ۱۸ هزار و ۸۰۰ داوطلب کنکور امسال ۶ هزار و ۲۰۰ نفر دانش آموز سال جاری بودند که در کسب رتبه های زیر هزار شرایط مطلوبی را شاهد بودیم.

وی به اقدامات پروژه مهر در سه ماه اخیر اشاره کرد و افزود: در سالتحصیلی جاری بیش از ۳ هزار و۳۹۵ مدرسه در قالب ۱۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس آماده پذیرایی از ۲۳۰ هزار دانش آموز استان در مقاطع مختلف تحصیلی است که در ۱۹ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش با همت و تلاش ۱۹ هزار معلم جریان تعلیم و تربیت دوباره از سر گرفته می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در بحث ساماندهی فضاهای آموزشی اعم از تعمیرات، بهسازی و زیباسازی و خرید تجهیزات اقدامات خوبی انجام شده است تصریح کرد: خرید یک میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس و ارسال آن به شهرستان ها و آماده افتتاح بودن ۱۴ تا ۱۸ ساختمان آموزشی به همت خیرین و نوسازی مدارس و همچنین استانداردسازی سیستم گرمایشی ۵۵ درصد مدارس استان از جمله این اقدامات بوده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل ثبت نام کم حاشیه دانش آموزان را در مقاطع تحصیلی مختلف و همچنین ایجاد شرایط مطلوب برای هدایت تحصیلی دانش آموزان را یادآور شد و بیان داشت: ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر دانش آموز تابستان امسال در پایه دهم بدون حاشیه در رشته های مورد علاقه خود ثبت نام کرده اند.

ناصری گفت: بحث مدیریت نیروی انسانی و سازماندهی آموزش ۱۹ هزار معلم در ماه های اخیر انجام شده و ما در سالتحصیلی جدید ۸۰۹ نفر از همکاران خود را به دلیل پایان دوران خدمت که به مرحله بازنشستگی بازنشستگی نایل آمده اند از چرخه خدمت خارج کردیم وبه جمع ۱۴ هزار همکار بازنشسته اضافه می شود.

وی ثبت نام نوآموزان، انجام سنجش سلامت، پرداخت یک میلیارد تومان سرانه به مدارس و افزایش اعتبارات عمرانی استانی آموزش و پرورش را با جهش ۶۵ درصدی به رقم ۲۰ میلیارد تومان یادآور شد و افزود: امسال از ۲۳ سالن ورزشی نیمه تمام آموزش و پرورش ۱۰ سالن را با تامین اعتبار از محل تخصیصی مالیات بر ارزش افزوده به آموزش و پرورش تکمیل و راه اندازی خواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل احداث و افتتاح مراکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان و همچنین درمانگاه فرهنگیان را در شهرها و مناطق مختلف آموزش و پرورش خاطرنشان کرد و بیان داشت: در سالتحصیلی جدید با شعار آموزش تحول گرا و مشارکت جویانه براساس سند تحول بنیادین سعی بر تقویت کیفیت فعالیت های آموزشی، توسعه خدمات رفاهی، تقویت ارتباط مدرسه با خانه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدام خواهیم کرد.

ناصری اضافه کرد: در سه شهرستان اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم اما در استان با مجموع ۶ درصد فضاهای آموزشی دونوبته آمار ما از میانگین کشوری که ۱۰ درصد است پایین تر می باشد.

وی اولویت احداث مدرسه را در این سه شهرستان یادآور شد و اظهار کرد: ۳۰ مدرسه در این مناطق به ویژه مرکز استان در حال احداث است که با تکمیل و بهره برداری از آنها مشکل کمبود فضای آموزشی برطرف خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =