ربیعی: صدای افراد خاموش در جامعه باید شنیده شود/ خانوارهای دارای فرد معلول، صاحب مسکن می‌شوند

ایرنا نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم واگذاری 2 هزار و 40 واحد مسکونی به معلولان با بیان اینکه صدای افراد خاموش در جامعه باید شنیده شود، گفت: محرومان به برکت انقلاب اسلامی باید زندگی توام با کرامت داشته باشند.

علی ربیعی شامگاه پنجشنبه در مراسم واگذاری 2 هزار و 40 واحد مسکونی، تجلیل از فعالان این عرصه و رونمایی از طرح های جدید تامین مسکن در دست مطالعه ویژه معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که در مرکز خدمات بهزیستی وردآورد برگزارشد،افزود: برگزاری این مراسم در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی را باید به فال نیک گرفت زیرا باید به یاد بیاوریم که اساس انقلاب اسلامی ایران حمایت و عزتمندی از محرومین جامعه بود.

در این مراسم به سه نفر از معلولان کشور به شکل نمادین یک جلد قران کریم به همراه کلید خانه داده شد که نمادی از واگذاری 2 هزارو 40 مسکن به معلولان کشور بود.

وی یادآور شد: نباید فراموش کنیم که برای چه انقلاب کردیم؛ آرامش ،امنیت و کرامت حق مردم است و باید این امور را برای مردم تامین کنیم.

ربیعی با اشاره به واگذاری مسکن به معلولان گفت: این مهم با تعامل میان دستگاه های مختلف به ثمر رسیده است و 2 هزار و 40 واحد مسکونی به معلولان واگذار شد.

وزیرتعاون،کار ورفاه اجتماعی ادامه داد: در آینده ای نه چندان دور خانوارهایی که دارای معلول هستند صاحب مسکن خواهند شد.

وی در خصوص حمایت غذایی از افرادی که میزان دریافتی های کالری آنها کمتر از حد نرمال است، گفت: دولت تدبیر و امید درصدد است که هیچ فردی دچار مشکل سوء تغذیه نباشد و برای همین طرح امنیت غذایی را در کشور اجرایی کرده است.

ربیعی یادآور شد: رییس جمهور منتخب مردم برای حمایت از لایه های پایین اجتماعی تاکید زیادی دارند و وزرات رفاه اجتماعی در این راستا اقداماتی مهمی را انجام داده است.

وی تاکید کرد: باید برای مردم با خلوص نیت کار کنیم زیرا مردم وارثان اصلی انقلاب هستند. احساس نسلی که در کشور انقلاب کرده جز آن نیست که از رنج مردم بکاهد.

همچنین در این مراسم همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی گفت: عنصر اصلی تامین مسکن برای معلولان خیرین جامعه و همچنین مددجویان سازمان بهزیستی هستند.

وی اظهار داشت:در دولت تدبیر و امید 28هزار مسکن به معلولان و مددجویان سازمان بهزستی تحویل داده شد که ماهانه حدود سه هزار مسکن بوده است.

وی همچنین با اشاره به اشتغال معلولان گفت: طی فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون توانسته ایم برای 24هزار نفر از مددجویان بهزیستی اشتغال ایجاد کنیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س.م.ا A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    4 5
    در آینده ای نه چندان دور..................................................................................................................؟ لطف می کردید وفاصله اش را می فرمودید سالش نوریه؟