باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت شهر جدید روی دریا در اطراف لار و لامرد طی چهارشنبه هفته جاری به صورت رسمی خبر داد و گفت: به دنبال توسعه بنادر کشور و ارتقای زندگی در شهرهای ساحلی کشور هستیم.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش نرخ بنزین در حمل‌ونقل گفت: افزایش قیمت بنزین تاثیر جدی در نرخ بلیت حمل‌ونقل نخواهد داشت.

وی در خصوص توسعه بنادر جاسک و انزلی اظهار داشت: اقدامات توسعه در بندر جاسک و انزلی و سواحل جنوب کشور صورت گرفته است با توجه به اینکه تعاملات خوبی در تجهیز بین‌المللی به تدریج خطوط کشتیرانی جهان بوده به طوری که در حال وارد شدن و پهلوگیری در بنادر ایران هستند.

آخوندی اضافه کرد: در سال گذشته ۸ خط کشتیرانی جهانی مستقیما در سواحل جنوب با پهلو گرفته است که این بدان معناست که کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل برای ایران و امکان ترانزیت کالا از ایران به غرب و آسیای میانه است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی گفت: تجهیزات در این فاز مجهز شده فقط فاز سوم حدود ۵۰۰ می‌لون دلار سرمایه‌گذاری جدید نیاز دارد همچنین توسعه بنادر چابهار را در دستور کار داریم که برای اجرای آن ۴۸۰ میلیون دلار در دست اقدام است در صدد هستیم که پس کرانه‌های کشور را توسعه دهیم.

آخوندی افزود: از جمله کارهایی که در آخر هفته شروع می‌شود شهر جدید به روی دریا که روز چهارشنبه اعلام رسمی می‌شود این شهر در جنوب ایران به اطراف لار و لامرد است بحث این است که بتونی کیفیت زندگی در بنادر ایران را ارتقا دهیم اگر بخواهیم توسعه دریا محور داشته باشیم فقط نمی‌توانیم به حمل و نقل اکتفا کنیم بلکه باید امکانات زندگی را در آنجا فراهم کنیم.

آخوندی در خصوص جاده فیروزکوه گفت: اینجاده غیر از ۸ کیلومتر بقیه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل ریزش تونل و بارش زیاد که پیمانکار پیش‌بینی نکرده بود اتفاق افتاد.
3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تنبل A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    3 0
    باشه