۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸

تسنیم به نقل از معاون وزیر جهاد کشاورزی نوشت: تولید شکر در هکتار از ۳.۵ تن در برنامه سوم به ۷.۵ تن رسیده است و تنها چند گام با خودکفایی در تولید این محصول فاصله داریم.

عباس کشاورز امروز در همایش سراسری کشت پائیزه 97-96و در آغاز سال زراعی جدید اظهار کرد: در چهار سال گذشته بهره‌وری آب 25 درصد افزایش یافته است هوشمندسازی و ارتقای خاک‌ورزی از نیازهای جدی بخش کشاورزی است که به آن توجه شده است.

وی افزود: حفظ و آبادانی زمین، کاهش مصرف آب و هزینه‌های تولید بخش کشاورزی تنها با کشاورزی حفاظتی امکانپذیر است که این عوامل به جد در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت ادامه داد: در زمینه بهبود عملکرد بذر و توسعه ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی اقدامات موثری انجانم شد و طرح مکانیزاسیون در کشاورزی کشور افزایش یافت اما باید توجه داشت که برای بهبود بذر در کشور باید خصوصی‌سازی در دستور کار قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 80 درصد کود مورد نیاز کشاورزی از تولیدات داخلی تامین می‌شود اما برخلاف اظهاراتی که مطرح می‌شود مصرف کود در کشور کمتر از میانگین جهانی است.

کشاورز گفت: در سه سال گذشته وضعیت تولید، تامین و توزیع کود ساماندهی و استانداردسازی شده است و مانند سموم قبل از عرضه به بازار ثبت می‌شود.

این مقام مسئول گفت: تا به امروز 7866 برند کودی تقاضای ثبت داده‌اند که از این تعداد 5746 برند موفق به ثبت شده‌اند و باید توجه داشت که تنوع کودی نقش موثری در بهبود عملکرد تولیدات کشاورزی مختلف خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سالجاری سطح کشت چغندر قند 100 هزار هکتار افزایش می‌یابد و در کنار آن در میزان عملکردها افزوده می‌شود که این امر زمینه خودکفایی در سالجاری را فراهم می‌آورد.

 در چند قدمی خودکفایی تولید شکر قرار داریم

کشاورز گفت: با افزایش عملکرد در هکتار توسعه کشت پائیزه و همدلی در صنعت شکر تنها چند گام تا خودکفایی این محصول فاصله داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت شکر باید اصلاح شود و به منظور شفاف‌سازی در فروردین ماه هر سال اعلام شود، گفت: تا سه سال آینده تولید کلزا در ایران رکورد جهانی را پشت سر می‌گذارد و به میانگین 5 تن در هکتار برای کشت آبی می‌رسد.

وی با بیان اینکه کلزا نسخه نجات کشت‌های آبی کشور است گفت: در دو سال آینده ضریب خوداتکایی در تولید دانه‌های روغنی با توسعه کشت کلزا باید 30 درصد افزایش یابد در غیر این صورت واردات تولیدات داخلی را از بین می‌برد.

 خودکفایی تولید گندم پایدار شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی  تصریح کرد: در محصول گندم به خودکفایی رسیدیم و این خودکفایی اکنون به وضعیت پایدار رسیده است.

کشاورز تصریح کرد: محصول چغندر قند با حل مشکلات کارخانه‌ها خودکفایی شکر به زودی محقق می‌شود و در محصول کلزا نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و کشت این محصول با استقبال کشاورزان روبرو شده است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =