«خبرجنوب» نوشت: مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس گفت: طبق بررسیها 50 درصد افرادی که در فارس کلیه خود را از دست میدهند، دیابت دارند.

نادر معيني افزود: متاسفانه بيشتر مردم هشدارها براي پيشگيري از بروز بيماريهاي كليوي را شوخي مي گيرند و در اين خصوص با سهل انگاري برخورد مي كنند در حالي كه ما معتقديم افراد بايد دلشان براي خودشان بسوزد و پيشگيري از ديابت و فشارخون را جدي گرفته و با چكاب هاي دوره اي نسبت به وضعيت جسمي خود مطلع باشند.
وي يادآور شد: با توجه به اين كه نارسايي كليوي يك بيماري خاموش است رها كردن و بيخيالي نسبت به آن ميتواند بسيار بيسر و صدا به از دست دادن كليه و پيوستن به جمع دياليزي ها منجر شود.
معينی گفت: علاوه بر اين موارد مصرف فست فودها نيز مزيد بر علت شده و هر چقدر مراجعه به اين اغذيه فروشيها افزايش يابد، صف مراجعه كنندگان به مراكز درماني و دياليز هم طولانيتر مي شود و جدي گرفتن اين قضيه بسيار ضروري است.
مدير انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي فارس يادآور شد: مهم ترين عامل از دست دادن كليه ديابت و اصلي ترين دليل بروز اين بيماري نوع تغذيه و الگوهاي ناصحيح در اين خصوص است.
معيني ادامه داد: 30 درصد بيماران كه كليه خود را از دست داده اند نيز بر اثر فشارخون به اين مشكل دچار شده اند و به همين دليل كنترل فشار خون هم بايد بيش از وضعيت موجود جدي گرفته شود.
مدير انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي فارس عنوان كرد: در حال حاضر بيش از 8 هزار و 500 بيمار كليوي، دياليزي و پيوندي تحت پوشش انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي استان هستند و ما سعي مي كنيم مشكلات دارويي و جانبي آن ها را حل كنيم اما به دليل محدود بودن منابع،توان برآورده كردن برخي نيازهاي آن ها را نداريم و از خيرين خواستار كمك بيشتر هستيم.
معيني گفت: در حال حاضر تنها يك خوابگاه 36 تخته براي دوره نقاهت بيماران پيوندي در شيراز داريم و با توجه به اينكه برخي از آن ها مجبورند پس از ترخيص 2 هفته در اين خوابگاه اسكان يابند با كمبود فضا مواجه ايم.
وي ادامه داد: از مردم نيك انديش خواستاريم در صورت داشتن خانه اي كه به آن نياز ندارند، براي اسكان اين بيماران به ما كمك كنند.
معيني تامين زيرساخت ها از سوي مسئولان براي رفع مشكلات ياد شده را ضروري دانست.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =