وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه با فعالیت اپراتورهای پستی بخش خصوصی سه شرکت پست خواهیم داشت، گفت: بعد از بهره برداری از فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، از این پس مردم آنچه از ترافیک داخل و بر بستر شبکه ملی اطلاعات و محتوای داخل استفاده می کنند را به اندازه نصف گذشته پرداخت می کنند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت وزارت ارتباطات،در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه های هوشمندسازی، عمرانی و خدمات جدید شرکت ملی پست در جمع خبرنگاران گفت: هر فعالیتی در کشور اگر وارد رقابت نشود، نمی تواند چالاک شود و مردم نمی توانند از آن سود ببرند که تجربه کشورهایی که در این زمینه رشد کردند و نیز تجریه کشور خودمان در زمینه تلفن همراه هم بدین گونه بوده است.


وی افزود: به همین دلیل دو پروانه به شرکت های بخش خصوصی می دهیم که برای این منظور اعلام کردیم و اسناد خریداری شده و درحال کار هستیم که در آینده نزدیک سه شرکت پست خواهیم داشت که یکی از آنها شرکت ملی پست خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با وظایفی که شرکت ملی پست بعد از شروع به کار دو اپراتور پستی بخش خصوصی اظهار کرد: علاوه بر فعالیت های دو اپراتور پستی بخش خصوصی آنچه به عنوان انتشار تمبر، نقطه تماس با مجامع بین المللی و همه فعالیت هایی که دیگران انجام نمی دهند مثل بردن نامه و خدمات رسانی به روستاها و مناطق دور افتاده که هزینه زیادی می برد و شرکت های خصوصی انجام نمی دهند، بر عهده شرکت ملی پست خواهد بود.

عضو کابینه دولت یازدهم با تاکید بر اینکه مهمترین برنامه ایجاد رقابت است، اظهار کرد: چراکه مردم از رقابت ایجاد شده میان شرکت ها سود می برند چراکه در رقابت آنها سعی می کنند خدمات خود را ارزان تر ارایه دهند.

دکتر واعظی با بیان اینکه باید بتوانیم پست را هوشمند کنیم، تصریح کرد: هوشمندسازی توسط آی تی انجام می شود که خوشبختانه امکانات بسیار زیادی را بوجود آوردیم که یکی از آنها ساختمان پست در چهارراه لشکر است که دیتاسنتر بسیار بزرگی آنجا ایجاد شده که در خدمت شرکت پست کل کشور قرار می گیرد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه بتوانیم با خدمات متنوعی که در بستر آی تی بوجود آمده، تحول ایجاد کنیم، افزود: موضوع بعدی ما بحث آموزش است و باتوجه به اینکه خدمات جدیدی وارد پست می شود، همکاران پستی در سراسر کشور که تعدادشان زیاد است باید آموزش ببینند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آموزش را چند بخش دانست و اظهار کرد: یک بخش، آموزش فنی و آموزش خدمت رسانی است که امروز آموزش جدیدی را خواستم که در ارتباط با حقوق شهروندی است و باتوجه به اینکه رییس جمهوری بندهایی از منشور حقوق شهروندی که در مرتبط با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود را هفته گذشته به ما ابلاغ کردند و من آنرا به معاونان ابلاغ کردم و همچنین اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نوعی با همه مردم سراسر کشور مرتبط است بنابراین باید کمیته ای در ارتباط با حقوق شهروندی تشکیل دهیم تا ابتدا مردم را از آنچه که حقوق آنهاست آگاه کنیم و بعد بهترین خدمت را به مردم ارایه دهیم.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور همچنین در پاسخ به سوالی در مورد جداسازی و تفکیک ترافیک اینترنت داخلی و خارجی توسط اپراتورها و شرکت های ارایه دهنده اینترنت، گفت: انشااله در این ماه فاز دوم شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری می رسد که در این بخش فعالیت های مختلفی را آماده کردیم که یکی از آنها این است که مردم از این پس آنچه از ترافیک داخل بر بستر شبکه ملی اطلاعات و محتوای داخل استفاده می کنند را به اندازه نصف گذشته پرداخت کنند.

وی افزود: در همین رابطه الزام کردیم همه اپراتورها و شرکت مخابرات، FCPها و همه شرکت های ارایه دهنده اینترنت از اواسط این ماه موظف هستند که ترافیک داخل و خارج را جدا کنند تا آنچه مربوط به ترافیک داخل و محتوای داخل است باید بر اساس تعرفه نصف قبل باشد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =