۰ نفر
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

ایسنا نوشت: استیضاح وزیر راه بیش از آنکه نکات فنی را مدنظر داشته باشد جنبه سیاسی دارد.

هادی حق شناس،کارشناس اقتصادی نزدیکی به پایان سال و همچنین انتخابات  ریاست جمهوری را مدنظر قرار داد و گفت: در صورتی که این استیضاح منجر به عزل وزیر راه و شهرسازی شود بر عملکرد تمام بخش های این وزارتخانه اثر منفی خواهد گذاشت و می تواند افت کیفیت خدماتی که به مردم ارایه می شود را با خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه استیضاح، سوال و تحقیق و تفحص حق  قانونی نمایندگان مجلس است گفت: استیضاح وزیر از جمله مواردی است که در قانون اساسی به منظور ابزاری برای نظارت بر فعالیت متولیان تدوین شده است و به سخن دیگر  این موارد از جمله ابزارهایی است که دستگاه های اجرایی را مکلف می کند تا در اجرای قوانین و مقرارات  نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

وی افزود: دراین مساله که استیضاح  جزو حقوق طبیعی مجلس است شکی وجود ندارد و در همه ادوار اجرا شده اما طبیعتا بررسی عملکرد یک وزیر خواه وزیر راه و شهرسازی یا هر وزیر دیگر باید متناسب با اختیارات و منابعی باشد که دراختیار وزیر است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: آنچه مسلم است برخی منابع در اختیار وزیر است اما برخی دیگر هم نیست.
حق شناس با بیان اینکه این استیضاح می تواند فرصتی برای وزیر راه و شهر سازی باشد خاطر نشان کرد: این استیضاح می تواند فرصتی باشد تا وزیر کلیه اقداماتی خود را با توجه به منابع و امکاناتی که داشته گزارش دهد بنابراین بایداز آن استقبال کنیم تا عملکرد وزاتخانه با توجه به شرایط و امکانات موجود تشریح و بررسی شود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه استیضاح وزیر راه بیش از آنکه نکات فنی را مدنظر داشته باشد جنبه سیاسی دارد خاطر نشان کرد: اینکه نمایندگان تحت فشار افکار عمومی شهر و منطقه خود برخی اقدامات را انجام می‌دهند و به نوعی این سوال از وزیر به عنوان یک مطالبه عمومی تلقی می شود، اما استیضاحی منطقی است که به دور از هرگونه احساسات بوده و صرف مسایل سیاسی نباشد.

وی در ادامه نزدیکی به پایان سال وهمچنین انتخابات  ریاست جمهوری را مدنظر قرار داد و گفت: در صورتی که این استیضاح منجر به عزل وزیر راه و شهرسازی شود بر عملکرد تمام بخش های این وزارتخانه اثر منفی خواهد گذاشت و می تواند افت کیفیت خدماتی که به مردم ارایه می شود را با خود داشته باشد.

به گفته این مدرس دانشگاه، نمایندگان مجلس فارغ از هر گونه نگاه سیاسی باید مزایا و معایب این اقدام را برای مردم مدنظر داشته و بیش از هر چیز منافع ملی و مردمی رادر پی داشته باشد تا خواست سیاسی .

وی افزود: نمایندگان مجلس مکلف به ارزیابی فنی فعالیتها و اقدامات انجام شده هستند و بباید همواره منافع ملی را مدنظر داشته باشند.

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    8 3
    موافقم