۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

رسول خضری*

اعتدالیون وزنه‌ اصلی مجلس دهم هستند، هر سه فراکسیون اصولگرایان، فراکسیون امید و مستقلین تاثیرگذار و حائز اهمیت هستند اما گروه سوم نقش بسیار کلیدی در تصمیم گیری‌های مجلس دارد.

معتدل‌ها و مستقلین رفته رفته جایگاه اصلی خود را در مجلس پیدا کردند و فاصله‌شان تا تحقق اهداف اصلی بسیار کم است. مردم و نظام هم جانب اعتدال را می گیرند. فعالان بسیاری در احزابی با گرایش اعتدالی وجود دارند که می توانند مقتدرانه در سیاست و جامعه نقش آفرینی کنند و خوشبختانه هر روز شاهد پیوستن همفکران جدیدی به اعتدالیون هستیم.

پیش بینی بنده این است که رییس جمهور آینده هم با مشی اعتدالی خواهد بود و تندروهای اصلاح طلب و اصولگرا قطعا نمی توانند میدان داری کنند.

از همین رو معتقدم از هر زاویه بخواهیم موقعیت کشور را بسنجیم کفه ترازو به سمت اعتدالیون سنگین تر است. باید با فراست و دانش کامل به رفع آسیب‌های اجتماعی که مهم ترین آن بیکاری و اعتیاد قشر جوان است پرداخته شود از طرف دیگر خارج از مرزهای ایران آتش جنگ و ناآرامی شعله ور است بنابراین باید از هر تنش داخلی احتمالی جلوگیری شود این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه اداره کشور به دست معتدلین باشد.

هرگاه مسئولان فکرشان را به عموم مردم نزدیک کردند موفق بودند و مورد استقبال مردم قرار گرفتند. کم نداشیم سیاستمدارانی که تفکراتشان درست نقطه مقابل مردم بود و الان اسم‌شان هم فراموش شده است. مردم ولی نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب هستند. وظیفه ما خدمت به مردم است.

فراموش نکنیم با اینکه ارتحال آقای هاشمی یقینا تاثیراتی بر روی احزاب می‌گذارد اما اعتدالیون و مستقلین همانطور که از اسمشان هم پیداست اهل رادیکالیسم و تندروی نیستند، و اعتقاد من بر این است که این گروه کمتر دچار تنش خواهند شد و روند عادی خود را تا حد زیادی مثل سابق طی خواهند کرد.

فکر میانه روی و اعتدال نهادینه شده است لذا قائم به شخص نیست. بینش و منش آن فرد است که در ذهن مردم نقش می‌بندد. به نظر من نمی‌شود این روند اعتدالی حاکم شده در فضای سیاسی را فقط قائم به یک شخص دانست.

*نماینده مجلس شورای اسلامی

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =