ایسنا نوشت: رئیس سازمان محیط زیست گفت:‌ اولین جلسه جهانی سازمان ملل در خصوص مقابله با ریزگردها به زودی در ایران برگزار می‌شود.

 معصومه ابتکار ظهر امروز پس از جلسه ستاد بحران دولت اظهار کرد: برای حل مشکل ریزگردها همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار اهمیت دارد و ما دنبال تصویب قطعنامه‌های جهانی در خصوص مقابله با ریزگردها در مجمع عمومی سازمان ملل هستیم.

وی افزود:‌ ما تلاش می کنیم که از توانمندی‌های فنی و تخصصی مجامع بین‌المللی بهره برده و همچنین با کشورهای منطقه ای نیز همکاری داشته باشیم زیرا بخش مهمی از گردوغبارها از کشور عراق و عربستان وارد ایران می‌شود. اخیرا هم دیداری با رئیس جمهور عراق در این خصوص داشته ایم و مذاکرات هم از طریق وزارت خارجه پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه در ستاد ملی مبارزه با گردوغبار تمامی کانون های گردوغبار خوزستان شناسایی و برنامه‌‌های آن هم تبیین و آماده اجرا است، افزود: وزارت کشاورزی و نیرو هم به جد وارد کار شده اند و ما هم بحث تثبیت خاک،‌ کاشت نهال و تامین آب کارون را رصد می کنیم.

ابتکار در پاسخ به این سوال که چه اقدام فوری برای حل مشکل ریزگردها برنامه ریزی کرده اید؟ تاكيد کرد: طرح مالچ‌پاشی مطرح است که ما دنبال مالچ بیولوژیکی هستیم. در این حوزه نیز 700 مالچ را بررسی کرده‌ایم که هم ماندگاری بیش از شش ماه داشته باشند و هم اثر منفی بر خاک نداشته باشند.

ابتکار در پایان درباره وضعیت تالاب های استان خوزستان نیز گفت: تالاب هورالعظیم وضعیت بسیار خوبی دارد. همچنین تالاب شادگان نیز با همه مشکلات خود وضعیت مناسبی دارد که ما هم دنبال حل تمام این مشکلات هستیم.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    0 0
    ولی حال 5 میلیون خوزستانی بد است