نماینده مردم طرقبه و چناران به نقل از یکی از نماینده‌های مجلس گفت که به او تلفن شده و گفته‌اند همه حرف‌هایی که در جلسه صبح علیه آخوندی زده شده، درست است.

به گزارش خبرآنلاین، در جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس، آخرین نماینده ای که از طرف استیضاح کنندگان سخن گفت، محمد دهقان بود. او با اینکه بخشی از سخنان تند نادر قاضی پور را با آرامش بیشتری بیان کرد، اما بارها تاکید کرد از باقی ماندن عباس آخوندی بر مسند وزارت ناراحت نمی شود و تنها این نکات را می گوید تا در آن زمان پیگیری شود.

محمد دهقان گفت: اگر از منظر شخصی و علاقه های شخصی بود، تمایل به صحبت نداشتم، نه مسئله ای در حوزه انتخابیه دارم و نه مسئله دیگری و از زحمات دکتر آخوندی نیز تشکر می کنم. در آن زمان من برای پاسخی به احساسات مردم گفتم این کار نظارتی انجام شود و قصد صحبت نداشتم اما چون اسم من در استیضاح کنندگان بود،‌ انبوهی از کاغذ و اسناد به دست من رسید تا من به عنوان یک نماینده از منظر ملی آنها را مطالعه کردم و فهمیدم چقدر صحت دارد. مسئولان دولتی جرات نداشتند به ما اسناد بدهند اما کارشناسان شجاعی از بازرسی جلسات متعددی با ما گذاشتند و 13ساعت و نیم من، آقای سعیدی، آقای قاضی پور و آقای فرهنگی با آنها جلسه گذاشتیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی ادامه داد: آقای آخوندی اگر رای بیاورید من ناراحت نمی شوم اما از ایشان می خواهم مواردی که ما چک کردیم را بررسی کنند، چون بر اساس سند است و از دکتر آخوندی می خواهم از دست من ناراحت نشود. یک قرارداد 58هزار میلیارد ریالی بین شرکت راه آهن و فردی به نام محمدمهدی احمد آخوندی است که پزشک قطار را تامین کند. دکترها شکایت نوشتند که این فرد کاری بلد نیست و سابقه ای در اعزام پزشک نداشته و در این سه سال بیش از 200 مسیر بدون پزشک تردد کردند و یکی از هموطنان ما در قطار به دلیل نبود پزشک فوت کردند.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که باز هم سندش دست من است. فردی در راه آهن مشغول به کار بوده، 5میلیارد و 705میلیون تومان با راه آهن قرارداد می بندد و الان معاون توسعه و تجهیز بنادر است. شما به عنوان شخصیت شریف نباید اجازه بدهید در زیرمجموعه شما این اتفاقات بیفتد. هشت مورد از قر اردادهای او را به ما داده اند.

وی با بیان اینکه متشکریم که در بی پولی کارهای زیادی انجام شده است، اظهار کرد: درباره آقای سعیدنژاد صحبت شد و شما جواب ندادید. این آقای سعیدنژاد همزمان با مدیرعامل شرکت بنادر کشتیرانی، رئیس هیات مدیره شرکت خصوصی صندوق صنایع دریایی وده است. موضوع سفرهای خارجی را آقای قاضی پور اشاره کردند. دوسه مورد از کارهایش را من به صورت اشاره ای عرض می کنم. یکی از موارد قرارداد 50میلیارد تومان را برای لایروبی بنادر با شرکتی که مرتبط با صندوق کارکنان شرکت بنادر بسته شده است و برای آن پرونده تشکیل شده است و در رفت و آمد دادگاه است.

نماینده مردم چناران و طرقبه بیان کرد: وقتی 24 مدیر راه آهن دوشغله هستند و هم دولتی و هم خصوصی، از آن راه آهن چنین اتفاقاتی می افتد. می خواهند دهها شرکت را اداره کنند. در شرکت دیگری14 نفر از مدیران برای منع دوشغله بودن به دادگاه معرفی شدند.

در این زمان مجلس شلوغ شد و تعداد نمایندگانی که در اطراف وزیر بودند زیاد شده بود، دهقان از این وضعیت ابراز نارضایتی کرد و گفت:‌ رسم بدی شده است. آقای تابش! مجلس را نباید نمایندگان به هم بریزند. 50نفر این جلو می ایستند، بهترین صجبت ها را آقای قاضی پور گفت اما کسی گوش نداد.

دهقان سپس با بیان اینکه بقیه را نمی گویم که بیشتر از این کدورت ایجاد کند، خطاب به آخوندی گفت: بخشی از افرادی که با شما کار می کردند به وزارتخانه آمدند، البته بعدش از ان شرکت ها رفتند اما تاریخ این ها موجود است. در اینترنت هم بزنید می آید. دیشب من نشستم و گشتم به 36 شرکت رسیدم و خسته شدم. اما آقای قاضی پور گفتند 121 مورد یافته اند و مسئولیت صحتش برعهده خودشان است.

وی ادامه داد: آقای محمدهادی عزیز ماست، اما در همین دوسال اخیر 6 تا شرکت ایجاد کرده است. ایشان بازنشسته نیروی انتظامی بوده و شما نباید به کار می گرفتید. برای حیثیت خود شما نباید بگذارید برخی اطرافیان وارد این عرصه شوند. در سال 1337 در زمان شاه قانون منع مشارکت کارکنان دولت در قراردادهای دولتی وضع کردند و هنوز حاکم است.

وی در پایان با بیان اینکه «کل دولت به حمایت از دکتر آخوندی آمده اند، خوش آمدید!» به ذکر خاطره ای از ظهر امروز پرداخت:‌ در ناهارخوری یکی از همکاران به من گفت که من می خواستم به آقای آخوندی رای بدهم اما از جایی به من زنگ زدند و گفتند همه مطالبی که در جلسه گفتند درست است و رای من برگشت.
29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
    1 0
    بالاخره مدارکی که داشتید چی شد ؟ چرا بکار نیامد ؟ بنابراین بقیه مدارک و حرفهایتان هم مثل اینها فقط اتهام زنی و سنگ انداختن جلوی پای دولت است
  • سعید A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
    1 0
    آقای دکتر آخوندی حیف میشد اگه از پست وزارت میرفت چونکه از معدود مدیران لایق و باسواد و پاک باقی مانده در کشور است